Arianna Huffington’ın yeni girişimi oldukça basit bir anlayışa dayanıyor: Mutlu ve dinlenmiş bir çalışan, daha iyi bir çalışandır. Bunu kanıtlayan rakamları da var.
Güney Kaliforniya Üniversitesi için verdiği röportajda Huffington Post eski baş editörü, yeni kurumsal zindelik firması Thrive Global’den ve firmanın misyonundan bahsetti. Bu misyon çerçevesinde tüketicilere ve kurumlara stresi ve yorgunluğu azaltarak daha zinde ve sağlıklı olmayı öğretme fikri yatıyor.
Kurumsal zindelik programlarının mevcut işleyiş sisteminde ne kadar etkili olduğu ile ilgili tartışmalar sürüyor. Ancak Huffington’ın yaklaşımı bu tip girişimlerde olduğundan çok daha basit. Huffington’a göre her gece 7 ila 9 saat arası uyumak, akıllı telefonlar gibi teknolojik cihazlarla daha az uğraşmak ve genel olarak mutluluk seviyelerini korumaya çalışmak, verimli bir çalışan olmanın anahtarları.
Huffington’ın bu konuda örnek aldığı rol modeli, sağlık sigortası devi Aetna’nın CEO’su ve aynı zamanda Thrive Global’in yönetim kurulu üyesi Mark Bertolini’ymiş. “Kendisi alanında harika çalışmalara imza attı.”
Bertolini, ciddi bir kayak kazası atlattıktan sonra ağrı kesicilere bağımlı hale gelmişti. Sonrasında acı ile başa çıkabilmek için yoga ve akapunktur gibi alternatif metotlara yönelen Bertolini, zamanla tüm bu yöntemleri 49.000 çalışanı arasında da yaymaya başladı.
“Sonra da çalışmaların etkisini ölçmek adına Duke Üniversitesi’ni devreye soktu. Çalışmanın ilk yılında elde edilen raporlar, şirketin sağlık masraflarının yüzde 7 azaldığını ve verimliliğin çalışan başına 62 dakika arttığını gösterdi. Bu gerçekten oyunbozan bir yaklaşımdı ve pek çok şirketin dikkatini çekti.”
Bertolini sonrasında daha da ileriye giderek şirkete yeni bir uygulama getirdi ve gönüllü olan çalışanlara ayda 20 gece boyunca 7 ve daha fazla saat uyudukları takdirde 300 dolar nakit para vereceğini açıkladı.
“Aetna çalışanları ile bu konu hakkında görüştüğüm zaman, bahsettikleri şey o 300 dolar olmuyor. Asıl üstünde durdukları nokta, şirketin CEO’sunun yeteri kadar uyku almanın Aetna’nın lehine olacağına düşünecek kadar açık görüşlü olması.”
Diğer girişimlerle birlikte Huffington bir “akıllı telefon yatağının” da üzerinde durdu. Bu konsept, çocuklara ve ergenlik çağındaki gençlere yatmadan önce sosyal medyadan ve internetten uzaklaşmaları gerektiği anlayışını aşılamayı amaçlıyor.