Bir Dijital Pazarlama Ajansıyla Çalışmaya Başlamadan Önce Sorulması Gereken 5 Soru

Gazını teknolojiden alan günümüz dünyasında, işletme bütçelerinin çoğu dijitale kayıyor – çok da mantıklı sebeplerden. Dijital pazarlama, her büyüklükteki işletmenin hedef kitlesine kolayca ulaşmasını, önemli KPI’ları takip edebilmesini ve gelirini artırmasını sağlıyor. İşletmeniz ister büyük, ister küçük olsun, gelenekselden dijitale geçiş, çok önemli bir yatırım. Eğer dijital pazarlama hizmetlerinizi “outsource” (dış kaynak kullanımı) etmeyi planlıyorsanız, sormanız gereken beş soru var.

  1. Hangi KPI’ları ölçeceksiniz?

KPI (Key Perfomance Indicators – Anahtar Performans Göstergeleri), herhangi bir pazarlama kampanyasının ölçülebilir elementlerini oluşturuyor. Pazarlama kampanyalarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini ve hangi noktalarda iyileştirmeler yapmanız gerektiğini gösteriyor. Ölçmeniz gereken en önemli KPI’ları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Trafik
  • Trafik kaynaklarınız
  • Lead başına maliyet
  • Lead başına gelir
  • Dönüşüm oranları
  1. Ne kadar zamandır bu işin içerisindesiniz?

Teknolojinin herkese birer bilgisayar verip dakikalar içerisinde oturdukları yerden şirket kurabilme olanağı tanımasıyla birlikte, neredeyse her gün yeni bir “dijital pazarlama” şirketi ile karşılaşıyoruz. Bir şirket ne kadar gençse, hata yapma olasılığı da o kadar fazladır ve pazarlama stratejisini enine boyuna ölçemeyebilir. Eğer ajansın sunduğu hizmetin bedeli karşılanabilir ise, bu riski almaya değer. Aslına bakarsanız bu, finansal ve kişisel tercihlerinize bağlı olarak verebileceğiniz bir karar. Bu kararı verirken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli husus ise, tutacağınız ajansın ne kadar tecrübeli olduğu.

  1. Hesabınızı kim yönetecek?

Bu ilk başta saçma bir soru gibi gelebilir, ancak pek çok dijital pazarlama ajansı, size bir yandan yeni müşteri getirme sözü verip, bir yandan hiçbir iş yapmaz. Bazı şeyleri “outsource” etmek, size zaman kazandıran ve maliyetlerinizi düşüren bir eylem olabilir, ancak fazlası da pazarlama kampanyalarınızın üstünde tahmin edemeyeceğiniz negatif etkiler yaratabilir, zira artık olay maliyetten çok kaliteye odaklanmakta bitiyor.

  1. Elde ettiğiniz sonuçları nasıl raporluyorsunuz?

Sonuç ölçmek, yürüttüğünüz pazarlama kampanyası ne olursa olsun, çok kilit bir nokta. Bu durum, iş dijital pazarlamaya geldiğinde daha da kritik bir hal alıyor. Bunun sebebi, “dijital” olan her şeyin ölçülmesinin çok kolay olması. Potansiyel ajansınıza sonuçları nasıl raporlayıp sunduklarını sorun. Söz konusu kapsamlı kampanyalar ise, KPI’ları, dönüm noktalarını ve total büyümeyi de içeren, haftalık/aylık raporların sunulması önerilir. Daha küçük çaplı kampanyalar için ise dijital hizmet sağlayan ajans ile şirket arasında düzenli ve sürekli iletişim çoğu zaman yeterlidir.

  1. Altı ay içerisinde ne gibi sonuçlar bekleyebilirsiniz?

Bu, cevaplaması oldukça sıkıntılı bir soru. Gerçek şu ki, yeni bir müşteri ile sonuçları tahmin etmek oldukça zor. Sebebi ise, sektörü ve rekabet alanını anlamanın zaman alması ve neyin işe yaradığını test etmenin güç olması. Pek çok şirket, size dünyayı vaat ederek sonuçları garanti eder. Ancak boş konuşmadıklarından emin olmanız lazım. Size somut çözüm veremeyeceğini vaat eden ajanslar ise dürüstlükleriyle ilişkilerinizin her adımını sağlam atmaya meyillidir, sizinle gerçekleri paylaşır ve hem olumlu, hem olumsuz sonuçları gözler önüne sererek daha sağlıklı bir pazarlama kampanyası oluşturmanızı sağlar.

Etiketler