Japon E-Ticaret Devi Rakuten Ziraat Teknolojisine Giriyor

Rakuten, Avrupa ve Asya’daki e-ticaret faaliyetlerini yavaşlatmış olabilir, ancak evinde, yani Japonya’da, internet devi yepyeni bir alana atılıyor: Rakuten, bir ziraat teknoloji firmasına yatırım yaptı.

İngiltere, İspanya ve Avusturya’daki e-ticaret faaliyetlerini durdurduktan birkaç hafta sonra şirket, açıklanmayan bir meblağ ile Telefarm isimli Japon ziraat platformuna yatırdı. Telefarm, tüketicileri, organik çiftçiler ve ürünleri ile buluşturuyor, aynı zamanda depolama, ulaştırma ve üretim gibi süreçlerde de yardım sağlıyor.

Finans, mobil hizmetler ve diğer alanlarda hizmet vermeye başladığı Japonya’da, adeta bir online alışveriş imparatorluğu olan Rakuten için bu oldukça ilginç bir hamle. Rakuten’in Japonya dışındaki varlığının, pek de başarılı olduğu söylenemez. Belli başlı aktivitelerini gözden geçirecek olursak; Lyft ve Pinterest de dahil olmak üzere birkaç ABD firmasına yatırım yaptı, chat uygulaması Viber, video platformu Viki ve kupon sitesi Ebates’i ise satın aldı. Daha az kazançlı olan bölgelerden ise yeni stratejisi kapsamında çekilme kararı aldı.

Organik çiftçilik ve organik ürünler, Japonya özelinde bu yeni stratejinin bir parçası olacabilir gibi görünüyor. Rakuten, Telefarm’a yaptığı bu yatırımın, iç pazarında yeni ürünler çıkartmasına da vesile olabileceğini söyledi.

“Ziraat sektöründeki çalışan popülasyonu giderek azalmakta. Japonya’nın yaşlanan nüfusu ise sektörün iş olanaklarını kısıtlıyor ve ciddi bir problem oluşturuyor. Çiftçiler yetersiz yatırım ve dengesiz gelir nedeni ile ciddi sıkıntılar çekiyor.

Çıktığı bu yeni yolda Rakuten, ziraat alanında internetten yeni hizmetlerin gelişimi üzerinde yoğunlaşarak, bölgesel canlanmaya katkı sağlayamayı amaçlıyor. Atıl arazileri, çiftçilere destek olmak için kullanışlı hale getirmeye çalışacak.”

Global faaliyet alanının bir kısmından geri çekilmesinin yanı sıra Rakuten, son dönemde droneları da sahiplendi ve ilk drone uçurma denemesini bir golf sahasında gerçekleştirdi. Geçtiğimiz ayın başında ise Çin’in e-ticaret hizmeti Kaola aracılığıyla, Çin’e lüks Japon ürünleri tedarik etme üzerine bir ortaklığa girdi.

Etiketler