E-mail, Mobilin En Genç Kullanıcıları Arasında Can Veriyor

İçinde yaşadığımız mobil öncelikli çağda, iletişimin geleceğinin, mesajlaşma uygulamalarından geçtiği konusunda şüphesi olan varsa, yapılan bu son araştırma, bu şüphe kırıntılarını da yok etmeye yetecek gibi. App Annie’den gelen son rapora göre e-posta, özellikle günümüzün en genç internet kullanıcılarının elinde yavaş yavaş ölüyor. Yaşları 13 ila 24 arası değişen gençler, özellikle 45 yaş üstü kullanıcılara oranla mesajlaşma uygulamalarını 3.5 kat daha fazla kullanıyor.

App Annie’nin araştırmaları sonucunda elde ettiği veriler, gerçek kullanıcılardan oluşan, büyük bir örneklem grubundan geliyor. Bu veriye şirketin kendi veri tabanı da ekleniyor. Araştırmanın yalnızca Android kullanıcıları üzerinde gerçekleştirildiğini belirtmekte fayda var. iOS datasının da eklenmesi, haliyle verileri etkileyebilir, ancak nihai sonucu değiştireceğini ve trendleri aksi yöne çevireceğini söylemek neredeyse imkansız.

Görünüşe bakılırsa elinde akıllı telefonla büyümeyenlerin, kişisel bilgisayar gibi daha küçük cihazları kullanma eğilimi var. Grafikten de görebileceğiniz gibi 45 yaş ve üstü kitle, diğer yaş gruplarına oranla zamanının çoğunu web tarayıcılarında geçirmiş. Aynı kitle, Android için belirlenen en iyi 5 e-posta uygulamasında daha fazla, en iyi 5 mesajlaşma uygulamasında ise daha az vakit geçirmiş.

mobil-1

Bununla birlikte, tam tersini daha genç nesiller için söyleyebiliriz. 2015 yılı verilerine göre, 13 ila 24 yaş arasındaki kullanıcı kitlesi, e-mail yerine mesajlaşma uygulamalarını kullanmayı tercih ediyor. Aslına bakarsanız, bu iki hizmetin kullanımı arasındaki fark, adeta uçurum gibi.

Mobil öncelikli kültüre geçişimizle birlikte, genç kullanıcılar, ‘yetişkin’ muamelesi görüyor. Bununla birlikte mesajlaşma uygulamalarının önemi de giderek artıyor. Bu sebeple günümüzün önde gelen teknoloji firmaları, bu alanda kendilerini lider ilan etmek için çabalarını ikiye katlıyor. Mesela Facebook; Messenger ve WhatsApp ürünlerini, mesajlaşmaya alternatif bir ürün olmaktan ziyade, e-ticaretin bile gerçekleştirilebileceği, 360 derecelik birer platform haline getirmek için uğraşıyor.

Diğer pazarlardaki KakaoTalk, LINE ve WeChat gibi mesajlaşma uygulamaları da bu alanda pek geri kalmıyor gibi görünüyor. Hatta bazı durumlarda bu mesajlaşma uygulamaları, internet portalına girişin başladığı yer görevi görüyor. Özellikle web tarayıcıları, Google Arama ve farklı sosyal medya ağları ile kıyaslandığında bu, daha da net görülebiliyor.

mobil-2

Mesajlaşma platformlarındaki tercihlerinin yanı sıra, günümüzün en genç internet kullanıcıları aynı zamanda mobil cihazları üzerinden video tüketimi konusunda da oldukça aktif bir topluluk. Bu genç kesmin Android üzerinde video izleme oranı, 45 yaş üstü kitle ile kıyasla iki katı daha fazla.

Ancak iş, mobil üzerinden alışveriş yapmaya geldiğinde değişiyor, zira burada zirveyi 25-44 yaş arası, orta yaşlı kesim üstleniyor. Bu da tabii ki bu kesimin harcama potansiyeli ve mobil hizmet kullanma rahatlığı ile paralellik gösteriyor. Zaman içerisinde ergenlik çağındaki gençlerin ve genç yetişkinlerin gelirleri artıkça, onların da bu şekilde davranmaya başlayacağını söylemek mümkün.

mobil-3

Etiketler