Samsung, Sony, Apple, Microsoft, LG ve diğer tüketici elektroniği devleri, filmler ve TV showlarında ürün yerleştirme yöntemini düzenli olarak uzun süredir kullanıyorlar. Bunu, marka bilinirliğini geliştirmek için bir yöntem olarak görüyorlar.
Şimdilerde bir kaç Çinli şirket de marka adlarını duyurmak için Amerikan showlarında ürün yerleştirme yöntemini kullanmaya başladı. Genellikle şirketlerin ürün yerleştirme için ne kadar ödedikleri hakkında bilgi paylaşılmaz. Çinli akıllı telefon üreticisi OnePlus, bu kuralı yıktı. Şirket; OnePlus One, OnePlus 2 ve OnePlus X cihazlarının House of Cards adlı dizide gözükmesi için geçen hafta 300.000 $ ödediğini açıkladı.
OnePlus, Amerikan TV showları ve filmlerinde yer alma yoluna giden tek Çinli şirket değil. OnePlus’ın çatı şirketi olan Oppo geçen yıl, America’s Next Top Model programı ile anlaşmıştı. Vivo Electronics ise The Martian filminde X5 Pro ürününün gözükmesini sağladı. Marka bilinirliği düşük olan bu şirketlerin Amerika’da ürün yerleştirme yöntemini kullanması garip gelebilir. Ama bu popüler showlar ve filmler, tüm dünyada ilgi ile izleniyor. Dolayısıyla pazar etkisi büyüyor.