Dünyanın en büyük akıllı telefon pazarı Çin’de bir ilk yaşandı. 2015’in ikinci çeyreğinde yıllık bazda (year over year) ülkedeki akıllı telefon satışları yüzde 4 düştü.
Gartner Araştırma Direktörü Anshul Gupta, Çin akıllı telefon pazarının doyuma ulaştığını ve akıllı telefon satın alımlarının genellikle telefon değiştirme üzerine olduğunu belirtiyor. Bunun yanı sıra ilk kez akıllı telefon alanların sayısının ise çok azaldığını söylüyor.
Çin 2011 yılında akıllı telefon pazarını domine ederek ABD’nin önüne geçmişti ve Çin şu an dünya genelindeki akıllı telefon pazarının yüzde 30’unu elinde tutuyor.
Düşük fiyatlı cihazlar, mobil teknolojilerin hızlı bir şekilde yaygınlaşmasını sağladı ve bu gelişme beraberinde yeni akıllı telefon taleplerini de beraberinde getirdi. Çin akıllı telefon pazarı umudunu, Çin’in 4G’ye geçmesi durumunda kullanıcıların yeni telefonlar almasına bağlanmış durumda.
Markalar yeni müşteri için artık Çin’in dışına gözlerini dikmiş durumdalar, özellikle Hindistan bu pazarların başında geliyor. Samsung, Apple, Çin markaları Huawei, Lenova ve Xiamoi özellikle bu şirketlerin arasında bulunuyor.
Çin pazarında bir durgunluk söz konusu olsa da Apple bu durgunluktan çok da etkilenmedi. Şirket 2015’in ikinci çeyreğinde yüzde 68’lik büyüme yaşayarak 11,9 milyon cihaz satmayı başardı. Araştırma şirketi Gartner büyümenin yüzde 68 olduğunu belirtse de Apple’ın ikinci çeyrek raporunda bu oran yüzde 87 olarak belirtiliyordu. Bunun nedeni ise Apple, distribütörler aracılığı ile de satılan cihazları bu rapora dahil ediyor.
Apple, bir dönemler Çin’in favorisi olan Samsung’a karşı bu yarışta önemli başarı elde etti. Koreli şirketin akıllı telefon satışları 2014 yılının 2. çeyreğine kıyasla yüzde 5,3’lük bir düşüş yaşadı ve şirketin son amiral gemisi S6 da bu satışların düşmesine engel olamadı.