
Oppo, Batılı teknoloji dünyasında az bilinen bir marka olabilir, ancak Çinli akıllı telefon üreticisi 2016 yılı boyunca Çin pazarındaki herkesi geçmeyi başardı.
Analiz firması IDC raporlarına göre Oppo, bir önceki yıla göre kargo hacimlerini ikiye katlayarak en üst sıraya yerleşti. Başta Xiaomi ve Huawei olmak üzere dişli rakiplerini geride bırakmakla birlikte Çin’de ilk düşüşünü yaşayan Apple’ı da geçmiş oldu.
İlk 5 listesinde bulunan Çinli akıllı telefon üreticileri pazarın büyük bir payını almış bulunmaktalar: Bu pay 2015 yılında yüzde 46 iken 2016 yılında da yüzde 57 oldu.
İlk beşte yer alan Oppo ve Vivo’nun sahibi Guangzhou temelli BBK isimli firma. BBK agresif olarak Çin, Hindistan ve Güneydoğu Asya’yı pazar hedefi olarak almakta.
IDC’ye göre tüketiciler telefon güncellemeleri peşinde koşmaya devam ediyor ve bu istekler, orta sınıfı hedefleyen Oppo ve Vivo tarafından yürütülen yoğun pazarlama çalışmaları sayesinde karşılanmış.
Apple için yıllardır süregelen düşüşe rağmen IDC’ye göre Çinli akıllı telefon üreticilerinin Apple’ın pazar payını yemelerine daha çok var. Apple kullanıcılarının büyük bir bölümü, iPhone’un 10. yıldönümü için özel olarak piyasaya sürüleceğine dair dedikoduları dönen yeni iPhone’u bekliyor.
Ancak Apple her şeye rağmen dünyanın en büyük akıllı telefon pazarında yine de zor dönemlerden geçiyor demek mümkün. Hem Oppo hem Vivo’nun yaklaşık 31.6’lık bir pazar payı mevcut ve her iki marka da Samsung’u en çok satan ilk 5 akıllı telefon üreticisi listesinden saf dışı etmeyi başardı.
Samsung 2015 yılında 24.6’lık pazar payı ile listede birinci sıradaydı, ancak Galaxy Note 7 ile gelen felaketlerin akabinde listede kendine yer bulamadı.