Canlı Yayın Uygulaması Meerkat’ın Yön Değiştirmesinin Sebebi

Geçtiğimiz yıl mobil cihazlar üzerinden canlı yayın video konsepti ile oldukça dikkat çeken Meerkat uygulaması, resmi olarak rotasını çevirerek yeni bir ürün geliştirmeye başlayacağını duyurdu.

Bu haber ile ilgili dedikodular aslında uzun zamandır dönüyor. Meerkat’ın düzenli bir kullanıcı bazına sahip olan bir uygulama olduğu kesin, hatta kimi markalar ile iş birliği bile yaptı. Ancak Periscope, Twitter tarafından satın alındıktan kullanan sayısı giderek arttı. Bu durumda da pek çok kişi, Meerkat’ın kaderinin ne olacağı merak etmeye başladı. Bunun akabinde Facebook da kendi canlı yayın akışı aracı ile ortalığı daha da karıştırdı.

Görünen o ki, bu iki popüler sosyal ağ arasındaki rekabet, Meerkat’ı harekete geçirdi ve farklı bir ürüne yönlenmesine sebep oldu.

Meerkat’ın kurucu ortağı ve CEO’su Ben Rubin, birkaç hafta önce yatırımcılarına yönelik yazdığı bir bildiride, “Twitter/Periscope ve Facebook Live’ın dağıtım avantajları, bizden onlara doğru bir kullanıcı akışı yarattı. Biz ise planladığımız kadar hızlı büyüyemedik.” diyor. Meerkat, Medium üzerinden bir başka post yayınladı.

Ancak tek sorun, Twitter ve Facebook’un tıpkı Meerkat gibi “canlanmaya” gitmesi değildi. Canlı yayın akışı konsepti, aslında zamanının oldukça ötesinde bir kavram – sadece belli başlı erken üye olmuş kullanıcılar tarafından tutulan bir mecra. Rubin bunu postunda şu şekilde açıklıyor:

Şimdiye kadar ‘canlı’ olmanın değeri, medya kanalı, haberci ya da ünlü olmayan insanlar için henüz netlik kazanmış değil. Eğer onlardan biriyseniz, arada bir canlı olmanızın bir ederi vardır, çünkü bu şekilde seyircinize yeni bir yol ile içerik sunabiliyor ve onlarla etkileşim kurabiliyorsunuz. Ancak çoğu sıradan insan için ne zaman ve neden canlı olmak gerektiği konusu halen muamma. Bu, fotoğraf paylaşmaktan oldukça farklı bir olay. Şu şekilde düşünebilirsiniz: Instagram’dan önce insanlar, güzel bir fotoğrafın hangi elementlerden oluştuğunu biliyorlardı, paylaştıkları fotoğrafları da ona göre çekiyorlardı. Ancak şu an için canlı videoda kimse aslında neyin ‘iyi’ olup olmadığını bilmediği için yaratım aşamasında sıkıntı yaşanıyor.

En azından bu noktada startupın paradan yana sıkıntısı yok gibi görünüyor. Greylock Partners da dahil olmak üzere pek çok yatırımcı, bundan bir yıl önce Meerkat’a 14 milyon dolar kadar yatırım yapmıştı.

Etiketler