İş Fikriniz Sonrası Odağınızın Dağılmaması İçin 7 Etkili Yöntem

Her startup, bir fikir ile başlar. Ancak sonrasında her şey, uygulamaya bağlıdır. Startup kurucuları, kısa bir süre içinde müşterilerin, paralarını aslında fikirden çok çözüme harcamayı tercih ettiklerini tecrübe ediyorlar. Yatırımcılar ise fikirlerden ziyade, bu fikirler ile ortaya çözümleri sunabilecek girişimcilere yatırım yapmayı yeğliyorlar. Başarı; tutkunuzu, iş fikrinizden hızlıca uygulamaya yönlendirmenizle ortaya çıkıyor.

Google’ı ele alalım. Baktığınız zaman Google, ilk internet arama motoru değildi. Yahoo!, AltaVista ve InfoSeek ondan önce ortaya çıkmıştı. Ancak Investopedia verilerine göre arama kavramını paraya çeviren ilk şirket Google oldu. Bunun sonucunda da adeta bir fiil haline geldi ve 2015 yılı itibariyle 74,5 milyar doları aşkın cirosu ile tam bir teknoloji devi konumunda. Ancak Google, tabii ki de eşsiz değil. Diğer şirketler de aynı uygulama basamaklarını izleyerek başarıya ulaştılar. İşte bu basamaklardan bazıları:

  1. İş modelinizi, her parti için optimize edecek şekilde oluşturun.

Akıllı girişimciler, hem müşterileri, hem satıcıları hem de ortakları birarada tutan bir değerler zinciri oluşturarak bu zinciri değişen pazar dinamiklerine dayandırırlar. Sonrasında ise inovatif yapılandırmaları, bu değerler zincirini besleyecek şekilde oluştururlar. Para kazanma (monetization) içermeyen bir büyüme modeli, uzun vadeli bir başarı stratejisi oluşturmaz.

  1. Sonuçlara bakarak gelişim planları kurun.

Eğer her planınız, yalnızca bir krize verilen tepkiden doğarsa, doğru aksiyonu yeterince çabuk alamayacak ve yeni fırsatlara olanak tanıyamayacaksınız. Sürekli iyileştirme ve geliştirme stratejisi, hem ürüne, hem de iş modeline uygulanabilir. Stratejik amaçlar ve kilometre taşları oluşturarak performansınızı ölçmek için mutlaka dataya ve metriklere başvurmalısınız.

  1. Takım üyelerinizin de tek başlarına işi yönetebilecek kapasitede olmasını sağlayın.

Her çalışanın, yönetici onayı ve geri bildirimi olmadan da gündelik kararları kolaylıkla alabilmesi için motivasyona, otoriteye ve düzgün eğitime ihtiyacı vardır. Bu da süreç açısından stratejik noktaların belgelenmesini, ölçülmesini ve istenen sonuçlar elde edildiği takdirde ödüllendirilmesini gerektirir. Mükemmel kullanıcı deneyimi sağlamak, tüm takımın görevidir.

  1. Çift taraflı iletişim, şartlar ne olursa olsun önceliğiniz olmalı.

Onlardan ne istendiğini bilmeyen insanlar, işlerini doğru düzgün yapamazlar. Müşteriler, onların geri bildirimlerini ve beklentilerini öğrenmediğiniz takdirde mutlu olamazlar. Güçlü liderler; etkili iletişimin, iletişim kuranların sayısı arttıkça zorlaştığını çok iyi bilirler ve ona göre hareket ederler.

  1. Ölçemediğiniz sonuçları iyileştirmek, size zorluk getirir.

Operasyonel olarak mükemmel olan işletmelerde verimlilik ve sonuçlar, yalnızca değer zincirinin sonunda değil, her basamağında ölçülür. Hedefler rakiplere, kullanıcı geri bildirimlerine ve sektör uzmanlarının beklentilerine göre şekillendirilir.

  1. En az bir kötü senaryo ve kurtulma planı oluşturun.

Takımınızı proaktif olarak B planı oluşturmaya teşvik ederek, temel zorluklara karşı zamanında yanıt verebilme avantajı sağlamış olursunuz. Sadece fikrinize tutkuyla bağlı olmanız, işletmenizi ekonomik sıkıntılardan, pazar evrimlerinden ya da tüketici trend değişimlerinden korumaz. Mükemmel bir işletme, her alanda çevik olmalı.

  1. Tüm eforlarınızda en son teknolojiyi ve araçları kullanın.

Günümüzün hızla gelişen teknolojisinde, son teknolojiyi uygulamak ve en güncel araçları kullanmak konusunda açık fikirli olmak gerekiyor. Bu da çalışanlara verilmesi gereken düzenli eğitim, güncelleme seansları ve dışarıdan getirilen uzmanların verdiği konferanslar gibi farklı yapıcı uygulamaları beraberinde getiriyor.

Etiketler