
IBM, Berlinli Aperto adlı dijital ajansı satın alacağını açıkladı. Aperto, IBM Interactive Experience (IBM iX) adlı oluşumun bir parçası olacak. Bu oluşum, IBM’in kurumsal firmalar için yeni yapılandırdığı hizmetlerden bir tanesi. Aperto’yu satın alma haberi, IBM’in başka bir dijital ajans şirketi olan Amerikalı Resource/Ammirati adlı şirketi satın alacağı haberinin çıkmasından birkaç gün sonra duyurulmuş oldu.
IBM geçen hafta, yapay zeka ve Watson çalışmaları kapsamında Weather Company adlı şirketin satın alımını tamamlamıştı. Bundan önceki satın alımlar gibi bunlarda da, finansal koşullar ile ilgili bilgi paylaşılmıyor.
Aperto IBM’e, Avrupa’da hazır bir müşteri portföyü sağlayacak. Bu müşteriler şirketle web sitesi hazırlama, uygulama geliştirme ve daha geniş dijital strateji projeleri yürüten şirketler. Bunlar arasında Airbus Group, VW ve Siemens gibi devler de var.
Ayrıca IBM, kendisi ile zaten çalışan şirketlerle yeni bir iş alanı potansiyeline sahip olacak.
Apple ve benzeri firmalarla iş ortaklığı yapan IBM’in, dijital tecrübe yaratma ve mobil uygulamalar geliştirme konularında daha fazla uzmanlık ve iş gücü sağlaması bekleniyor. Söz konusu satın almanın, bu konuda da yardımcı olacağı düşünülüyor.
IBM, iX’in şimdiden dünyanın en büyük dijital ajansı olduğunu iddia ediyor. Bu endüstrinin birbirinden kopuk parçalardan oluştuğu düşünülürse haksız da sayılmaz. Publicis, WPP gibi reklam devlerinin satın alıma dayalı hareketleri ve Accenture gibi danışmanlık şirketlerinin varlıklarını büyütmeye çalışması, dijital ajans dünyasındaki bu durumu henüz değiştiremedi.
IBM iX’in küresel lideri Paul Papas şöyle diyor: “IBM iX, iş stratejisinin ayrılmaz bir parçası haline gelen “tecrübe tasarımı” konusunda küresel pazar lideri. Aperto ile güçlerimizi birleştirmekten gururluyuz. Bu birliktelikle, Almanya ve diğer ülkelerdeki müşterilerimizle, iş modeli inovasyonu ve dijital inovasyonun geleceğini şekillendirmek için sabırsızlanıyoruz.”
Aperto CEO’su Dirk Buddensiek ise: “Dijital devrimin öncüsü olmakla övünüyoruz. Endüstrideki 20 yılın ardından, en büyük küresel dijital ajans olan IBM iX ile güçlerimizi birleştirmekten gururluyuz. Bu birleşme, iX bünyesindeki yetenekli iş gücü, IBM’in bilişsel alandaki dönüşüm odaklı işleri ve bulut, mobil ve analitik alanlarındaki önderliği sayesinde hem bizim hem müşterilerimiz için pek çok kapı açacaktır.” dedi.
Aperto’nun daha önce dışarıdan yatırım alıp almadığı belirsiz bir konu. Almamış olabilir zira ajanslar, pek çok girişimden farklı olarak, kuruldukları ilk günden gelir sağlayabilen ve bu nedenle kendi kendilerine yetebilen şirketler olarak öne çıkıyorlar.
IBM; satın alımın, regülasyon ve vergisel açılardan incelemelerin tamamlanmasından sonra, 2016’nın ilk çeyreğinde tamamlanmış olmasını beklediğini açıkladı.