Easy Taxi, Asya Pazarındaki Operasyonlarını Durdurdu

Easy Taxi, Uber ve GrabTaxi’nin rakibi olarak bilinen ve ana destekçisi Rocket Internet olan bir hizmet. Şirket, Güney Amerika pazarına odaklanabilmek için Asya’daki operasyonlarını durdurduğunu açıkladı.

Bir süredir dillendirilen bu hamle, şirketin kendisi tarafından teyit edilmiş oldu. Bu gelişme sürpriz sayılmaz çünkü şirket Aralık 2014’te Hindistan’dan, Ocak 2015’te Taiwan’dan, Şubat 2015’te Hong Kong’dan ve Eylül’de Singapur’dan çıkmıştı. Bu çıkışların ardından Asya’da pek az ülkede faaliyet gösterir duruma gelmişti.

Şirket operasyonlarının en yaygın olduğu zamanlarda dünyanın 320 şehrinde faaliyet gösteriyordu. Bunların 20 adedi Asya, Orta Doğu ve Afrika’nın bazı şehirleri idi.

Şirket geçen yıl dönüşüme başlamıştı. Asya’daki çalışanlarını ya işten çıkartmış ya da başka yerlere kaydırmıştı. Müşterilerinden kullanmaya devam etmek isteyecekler için, mevcut şoförlere ulaşmalarını sağlamak amacıyla uygulamayı açık bırakmıştı. Uber ve GrabTaxi’nin sıkı çalışmaları ve sundukları çekici teklifler karşısında Easy Taxi’nin kullanılmaya devam etmeyeceğini söyleyebiliriz.

Brezilya’da kurulan şirket, yatırımcılardan toplamda 75 milyon $ almıştı. Ancak kısa süre içinde Asya’da etkinliğini kaybetmişti. Buna neden olan gelişmeler arasında, Uber’in Hindistan, Kore, Japonya ve Güneydoğu Asya için 1 milyar $ yatırım yapması önde sayılabilir. Bir diğer sebep olarak, Hindistan’lı Ola ve Güneydoğu Asya’lı GrabTaxi’nin, bu pazarlarda Amerikan devi Uber’le rekabet için yüz milyonlarca dolar yatırım yapması da gösterilebilir.

Asya’dan püskürtülen Easy Taxi, Latin Amerika’da iki kat büyüyor. Şirket Latin Amerika’da faaliyet gösterdiği 16 adet ülke ile, Uber’den daha yaygın.

Şirketin CMO’su Paul Malicki: “Easy Taxi daha büyük GMV (Gross Merchandise Value) barındıran ve yasal düzenlemeler açısından daha olumlu olan Latin Amerika’ya odaklanacak. Şirketin mevcut baskın konumu ve sektörün büyüme potansiyelini bir arada düşünerek, fon toplamaya ve yatırım yapmaya devam edeceğiz. Latin Amerika’daki endüstriyi şekillendirmeye ve pozisyonumuzu sağlamlaştırmak hedefimiz.” diyor.

Şirket konumunu sağlamlaştırma yolunda Aralık ayında Kolombiyalı rakibi Tappsi ile birleşti. Malicki, bu hamle ile iki şirketin toplamda aylık 8 milyon sürüş ve yarım milyon sürücü seviyesine eriştiklerini söylüyor.

Bu rakamlar Lyft’inkinden yüksek. Ama Uber’in iki küresel rakibininkinden az: Çin’li Didi Kuaidi günde 8 milyon, Hindistan’lı Ola ise günde 1 milyon sürüş gerçekleştiriyor. Buna rağmen Easy Taxi artık güçlü olduğu bölgeye odaklanıyor. Uber’in küresel ölçekteki arzuları düşünüldüğünde, Easy Taxi’nin Latin Amerika’da sıkı rekabetle karşı karşıya kalmasının çok uzun sürmeyeceği düşünülebilir.

Etiketler