Snapchat Günde 6 Milyardan Fazla Görüntüleme Alıyor

Bu rakam, bu yılın ilkbahar verilerinin tam üç katı.

Snapchat, geçtiğimiz yıl içerisinde uygulamasına sürekli olarak yeni özellikler ekledi ve şu anda da bunun ekmeğini yiyor gibi görünüyor. Uygulama içerisindeki snapler ve videolar, günde 6 milyar kere görüntüleniyor. Bloomberg’in Mayıs ayı verilerine göre o dönemde günlük 2 milyar görüntüleme aldığını belirten Snapchat, devasa bir büyüme gerçekleştirmiş diyebiliriz. Snapchat, 6 milyar görüntülemeyi Financial Times’a da doğruladı.

Daha iyi anlayabilmek adına bu rakamı farklı veriler ile kıyaslayalım. Facebook daha geçtiğimiz haftanın başında günlük olarak 8 milyar video gösterimine sahip olduğunu açıkladı. Facebook son zamanlarda video postlarına fazladan odaklanmaya başladı ve bu rakam, Nisan ayından itibaren 2 kat artmış görünüyor.

Özellikle web videoları söz konusu olduğunda dahili istatistikleri kıyaslamak oldukça ince bir iş. Bir videonun görüntülenme olarak sayılabilmesi için birinin o videoyu ne kadar süre izlemesi gerekiyor? Facebook için bu süre 3 saniyeyken, Snapchat için birkaç milisaniyenin yeterli olduğu söyleniyor. Ayrıca her iki site için de içeriğin doğasının farklı olduğunu belirtmekte fayda var. Snapchat’in videoları yalnızca saniyeler sürerken Facebook videoları bir dakikaya yakın, hatta bazen daha da uzun olabiliyor. Öte yandan YouTube, saatlerce süren içerikler yayınlayabiliyor. Google artık video sitesindeki kullanımı görüntülenmeye göre değil, zamana göre ölçüyor. Google videolarının yılın ilk çeyreğindeki görüntülenme sayısı 4 milyar olarak ölçülmüştü.

Snapchat için bu rakamlar şüphesiz ki ürününde gerçekleştirdiği değişikliklerin meyvesi niteliğinde. İlk başlarda yalnızca belirli arkadaşlara kısa video mesajlar yollanabilmesi amacıyla ortaya çıkan bu özel uygulama, son zamanlarda hikayeler özelliği üzerinde yoğunlaştı. Hikayelerinizi isterseniz tüm arkadaş listeniz görebiliyor, isterseniz de uygulama dahilindeki herkes tarafından görüntülenebiliyor. Canlı gerçekleşen etkinliklerin yayınına kadar genişleyen bu özellik, kısa bir süre içerisinde Snapchat’in en popüler özelliği oldu. Zamanla yeniden oynatma, geriye sarma, etiketler ve daha fazlası gibi yeni özellikler de eklenerek zenginleştirildi. Bir yandan da uygulama içerisinde reklam döndürmeyi de ihmal etmeyen Snapchat için şu an için oldukça iyi gidiyor diyebiliriz.

Etiketler