Milyar Dolarlık Bir Şirket Nasıl Kurulur?

“ Akıllı” sıfatı günümüzde mobil telefonların bir özelliğini vurgulamaktan çok daha öte milyar dolarlık moda bir sözcük. Ancak milyar dolarlık bir şirket yolunda emin adımlarla ilerlemek için de sadece “akıllı” olmak yetmiyor. Aynı zamanda müthiş bir strateji ve uygulamaya ihtiyacınız var. İşte milyar dolarlık şirketler kurmuş yöneticilerden altın değerinde öneriler:

1. İnsanların ne istediğini iyi anlayın ve bunu onlara verin

İleri görüşlülük paha biçilemez bir özelliktir. Yenilikçi TV üreticisi Skyworth şirketinin CEO’su Yang Dongwen, insanların televizyonlarının da telefonları kadar akıllı olmasını istediğini fark etmiş. Amacı her aile bireyini tatmin edecek bir “akıllı ev platformu” yaratmak olmuş. Örneğin; su ısıtıcısının çalıştığını anlar anlamaz açılan ve sabah haberleri yayınına başlayan bir televizyon hayal edin.  Bu tür özellikler “daha büyük ve iyi” bir ekran isteğinin önüne geçebilir.

2. Bir konuda herkesten daha iyi olun

Bir ürünün piyasadaki diğer ürünlerden en azından bir konuda daha iyi olması çok önemlidir. Skyworth, yüksek kalite televizyonların üretildiği bir zamanda Organik Likit Kristal Görüntü (OLED) teknolojisini kullanarak standart ekran modeline yeni bir soluk getirmiştir. OLED televizyonlar daha ince, daha hafif, daha ucuz ve daha iyi görüntü kalitesine sahiptir. Ayrıca LED muadillerine göre enerji tasarrufu açısından da daha başarılıdır.

Aynı şekilde Hero Partners kurucusu Rob Ryan da danışmanlığını yaptığı girişimcilere ana planlarını belirmeyi ve konunun “kralı” olmayı önerdiğini söylüyor. Ascend Communications şirketini de kuran ve daha sonra 24 milyar dolara satan Ryan, örneğin Ascend’in internet aracılığıyla her şeyi birbirine bağlama yetisi olduğunu belirtiyor. Video açısından çok yeterli olmayan şirketin gerçek etkinliğini belirleyerek bağlantı konusunda ustalaşmasının, rekor fiyata satılmasını sağlayan şey olduğunu dile getiriyor. Zira video odaklı bir rota izleseydi 1 milyar dolardan fazla etmeyecekti diyor.

3. Markanızın kendine has bir hikayesi olsun

Kurumsal firmalara milyar dolarlık strateji fikirleri sunan Gerry Lantz, başarılı olmak için markaya özel bir hikaye yaratmanız gerektiğini belirtiyor. Kurumsal firmalar genellikle aynı dili kullandığından pazarda birbirinden ayrışamıyor. Rakiplerinizden ayrılmak için kullandığınız dil ve hikayeniz kendinize özel olmalı. Pazarlama departmanının yarattığı değil insanların ihtiyaçlarını karşılayan bir marka olmalısınız. Müşterilerin izlenimleri üzerine kurulan bir hikaye markanızın kimliğine çok şey katar. Müşterilerin sorunlarıyla ilgilenmeniz, güvenilirliğiniz, sorun giderme başarınız uzun vadede markanın başarısını katlayarak arttıracaktır.

Kaynak: Forbes

Etiketler