Ad Age’e Göre Apple, iPad Pro ‘Crush’ Reklamı İçin Özür Diledi

Ad Age dergisinin haberine göre Apple, en yeni iPad Pro modelinin reklamında müzik aletlerinin ve diğer yaratıcılık sembollerinin ezildiği bir animasyonun gösterilmesinin eleştirilere yol açması üzerine Perşembe günü özür diledi.

“Amacımız, kullanıcıların iPad aracılığıyla kendilerini ifade etme ve fikirlerini hayata geçirme yollarını her zaman kutlamaktır. Bu videoyla hedefi ıskaladık ve özür dileriz.” dedi.

Bir Apple sözcüsü yorum yapmayı reddetti ancak soruları Ad Age haberine yönlendirdi.

Apple’ın YouTube kanalında bir milyondan fazla görüntülenen ve CEO Tim Cook tarafından sosyal medya platformu X’te paylaşılan “Crush” başlıklı reklamda kamera, gitar, piyano ve boya gibi çeşitli yaratıcı araç ve nesneler endüstriyel bir kırıcı tarafından yok ediliyor.

Daha sonra kırıcı, yeni tanıtılan iPad’i ortaya çıkarıyor ve yeni ince modelin ne kadar çok şeyi kapsadığını sembolize ediyor.

Aktör Hugh Grant, X’te yaptığı bir paylaşımda reklamın “Silikon Vadisi sayesinde insan deneyiminin yok edilişini” gösterdiğini belirtti.

Reklam filmi çok sayıda kişinin tepkisini çekti. Tim Cook’un X’teki paylaşımının altında yüzlercesini bulabilirsiniz.

“Birçok zanaatkâr aletlerine değer verir. Müzisyenler enstrümanlarına, mimarlar cetvellerine, ressamlar fırçalarına ve resim malzemelerine hayatın kendisinden daha fazla değer verirler. “Hepsi bir arada” diye sunduğunuz video, onları sadece tiksindirecektir. Bir daha asla şirketinizle ilişki kurmak istemeyebilirler.
Sizden öncekiler bize rüyalarını gösterdiler, siz ise kabuslarımızı.” @takasugi_mbsjk

“Bu muhtemelen en iyi yaklaşım değildi. iPad bu yaratıcı araçların sırtında inşa edildi. Yok etmek yerine saygı gösterin.” @mysteriouskat

“Ekipte bir kişi de biz ne yapıyoruz demedi mi?” @ozantatar

Etiketler