
PayPal, yeni yıl için bir dizi yeni yapay zeka destekli özelliği açıkladı ancak planlar piyasayı ikna edemedi; ödeme devinin hisseleri geçtiğimiz Perşembe günü öğleden sonraki işlemlerde yüzde dörtten fazla değer kaybetti.
Yeni PayPal CEO’su Alex Chriss, “ticarette devrim yaratacak altı yeni yeniliği” açıklayan PayPal’ın hem satıcılar hem de tüketiciler için kişiselleştirmeyi desteklemek için yapay zekayı kullanacağını belirtti.
‘Smart receipts’ özelliği, yapay zeka kullanarak alışveriş yapanların bir sonraki satın almak isteyebileceği ürünleri tahmin edecek. Satıcı, bu fiş üzerinde kişiselleştirilmiş öneriler ve nakit iadesi teklif edebilecek.
Bir teklif platformu, satıcılara, müşterilerin internet üzerinden gerçekte ne satın aldıklarına ulaşma yeteneği vadediyor.
Şirket ayrıca Fastlane adlı, kullanıcı adı veya şifre gerektirmeyen ve kredi kartını web üzerindeki tüm işletmelerle paylaşma zorunluluğu olmayan, bir tıklamayla ödeme misafir deneyimini (one-click checkout guest experience) sunmaya başlıyor.
Chriss, “PayPal, gerçek müşteri sorunlarını çözecek sadece altı yeni yenilik getirmiyor, aynı zamanda ödemeler ve ticaret dünyasını değiştireceğimize inanıyoruz” diyor.
Yeni özelliklere rağmen, PayPal’ın hisseleri öğleden sonra işlemde yüzde dörtten fazla düştü. Şirketin hisse senedi, geçen yılın ocak ayından bu yana yüzde 20’den fazla değer kaybetti.