Hindistan’ın önde gelen IT hizmet sağlayıcıları, müşterilerin harcamalarını kısması ve makroekonomik zorluklar nedeniyle projeleri ertelemesiyle birlikte işe alım konusunda temkinli bir yaklaşım benimsiyor. Bu, daha fazla büyüme beklentisiyle son birkaç yılda gerçekleştirilen yüksek işe alımlardan U dönüşünü işaret ediyor.
Tata Consultancy Services, Infosys ve HCLTech ikinci çeyrekte zayıf sonuçlar açıklarken çalışan sayısını azalttılar. Infosys ve HCL yıllık gelir beklentilerini düşürdüler.
ABD merkezli IT danışmanlık şirketi HFS Research’ün CEO’su Phil Fersht şu açıklamada bulundu; “2021-2022’de şirketler, bu yıl gerçekleşmeyen daha fazla büyüme beklentisiyle aşırı işe alım yaptılar ve şu an çoğu hizmet sağlayıcısı mevcut işgücünden daha fazla faydalanmayı tercih ediyor.”
Analistler, müşterilerin pandemideki büyümenin ardından zorunlu olmayan harcamaları kısması nedeniyle, önde gelen BT şirketlerindeki işe alım eğilimlerinin azalmasıyla desteklenen BT hizmetlerine yönelik talebin yakın zamanda artacağını öngörmediklerini belirtiyor.
Son iki mali yılda Infosys çalışan sayısını 83.000 kişi artırdı. TCS’nin çalışan sayısı 120.000’den fazla arttı ve HCL ise ekibe yaklaşık 57.000 kişi ekledi.
Buna karşın, Infosys’ın net çalışan sayısı bu yılın ilk yarısında 14.470 düşerken, HCLTech’in düşüşü yaklaşık 4.800 oldu, TCS’nin ise 5.810.
Birçok şirket, üniversitelerden işe alım yapma planlarını erteledi veya gözden geçiriyor ve mevcut çalışandan verimli faydalanmayı veya bir çalışan için faturalandırılabilir çalışma saatlerini artırmaya odaklanıyor.
Infosys CFO’su kazanç konferansında şu açıklamada bulundu; “Bir şekilde talebin ötesinde işe alım yaptık… Bu yıl işlerin yavaşlamasıyla birlikte çalışandan faydalanma oranımız düştü. Hala önemli sayıda yeni mezun çalışanımız var ve mevcut çalışanlardan faydalanmak için alanımız var.”