Alman Tedarikçiler Çinli Elektrikli Araç Üreticilerinin Avrupa Planlarını Memnuniyetle Karşılıyor

Batılı otomobil üreticileri Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa’ya açılma planlarına temkinli yaklaşırken, büyük Alman otomobil tedarikçileri Çin’deki mevcut ortaklıklarını genişletmeye ve bu yükselen üreticilere Avrupa yapımı parçalar sağlamaya hevesli.

Bosch CEO’su Stefan Hartung Münih’teki IAA mobilite fuarında Reuters’e verdiği demeçte “Çinli üreticiler kullanıcı deneyimi ve müşteri odaklılık yoluyla Avrupa pazarına adım adım uyum sağlayacaklar.” dedi. “Bu Avrupa pazarına açılmak için iyi bir yol ve bir tedarikçi olarak bizim için de oldukça doğal çünkü bu üreticileri Çin’deki işbirliğimizden tanıyoruz.”

Hartung, “Ayrıca bunun nihayetinde rekabet ve tüketici için olumlu olduğuna inanıyoruz.” diye ekledi.

Bosch’un Çin’deki ortaklıkları arasında Çinli elektrikli araç üreticisi BYD’nin araçlarının çoğu için Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS), lüks elektrikli araç üreticisi Human Horizons için elektrik motorları geliştirmesi yer alıyor ve Bosch Nio için de tedarikçi konumunda.

BYD, Nio, Xpeng ve Leapmotor gibi Çinli elektrikli araç üreticilerinin tümü, 2023 yılının ilk yedi ayında satışların yaklaşık %55 artarak 820.000 araca ulaştığı ve tüm otomobil satışlarının yaklaşık %13’ünü oluşturduğu Avrupa elektrikli araç pazarını hedefliyor.

Jato Dynamics araştırmacılarına göre, Çin’de ortalama bir elektrikli araç 2022’nin ilk yarısında 32.000 eurodan daha ucuzken, Avrupa’da bu rakam 56.000 euro civarında.

Bu durum Avrupalı otomobil üreticilerini, yerel üreticilere zarar verebilecek ucuz Çinli elektrikli araçların “istilası” konusunda endişelendiriyor.

Ancak ZF Friedrichshafen gibi tedarikçiler için durum böyle değil.

ZF’nin Çin’de 2020 yılında küresel satışların yaklaşık %20’sini gerçekleştiren yaklaşık 40 lokasyonu bulunuyor ve Çin gelirinin yaklaşık %40’ı Çinli otomobil üreticilerinden geliyor.

“ZF CEO’su Holger Klein Reuters’a verdiği demeçte, “Çinli müşterilerimizle konuştuğumuzda, Avrupa’da fabrika kurmak için çok somut planlar var. “Bu konuda görüşmeler yapıyoruz.”

Münih otomobil fuarında büyük tedarikçileri kutlamak amacıyla düzenlenen “Birlikte Atılım” başlıklı Leapmotor etkinliğinde ZF ve Continental isimleri sahnede ışıklandırıldı.

Continental CEO’su Nikolai Setzer Reuters’e yaptığı açıklamada tedarikçinin “Çinlilerin küreselleşmesini ve Avrupa’da tesisler kurmasını” beklediğini söyledi.

Continental’in küresel üretim ve geliştirme lokasyonları nedeniyle her yerde araç standartlarını nasıl karşılayacağını bildiğini ve bu nedenle Avrupa’nın genişlemesini “destekleyebilecek bir ortak” olduğunu söyledi.

Setzer, “Yeni bir tesis inşa etmemize gerek kalmadan (Avrupa’daki Çinli müşterilerden) yeni hacimler üstlenebiliriz.” diye ekledi.

Etiketler