AB Çevrim İçi Kredi Konusunda Yeni Kuralları Kabul Etti

Avrupalı milletvekilleri, vatandaşları şimdi al, sonra öde planları ve kısa vadeli yüksek maliyetli krediler gibi yeni çevrim içi borçlanma biçimlerinden korumak için güncellenmiş tüketici kredisi kuralları üzerinde anlaşmaya vardı.

Tüketici Kredisi Direktifi’nde yapılan güncelleme, tüketicilerin geri ödeme kabiliyetlerinin daha iyi değerlendirilmesini ve faiz oranı veya kredinin toplam maliyeti gibi kalemlere konulacak üst sınır yoluyla maliyetin sınırlandırılmasını sağlayacak.

Ek bir hüküm, kredi reklamlarının her zaman “borç para almanın maliyetli olduğuna” dair açık ve belirgin bir uyarı içermesini zorunlu kılmakta.

Klarna gibi BNPL firmaları tarafından kullanılan cazip reklam stratejilerine açık bir darbe vuran memorandumda şu ifadeler yer alıyor “Reklamlar, tüketicileri mali durumlarını iyileştireceği, kredinin mali kaynaklarda artışa yol açacağı, tasarrufların yerine geçeceği ya da tüketicinin yaşam standartlarını yükselteceği gibi iddialarla kredi almaya teşvik etmemelidir.”

Mevzuat 100,000 Euro’ya kadar olan kredi sözleşmelerini kapsayacak.

Adaletten sorumlu Komisyon Üyesi Didier Reynders şunları söyledi: “Tüketicilerin temel ihtiyaçları için dahi kredi kullanmak zorunda kalabilecekleri mevcut hayat pahalılığı krizinde, yeterli bilgi ve korumaya sahip olmalarını sağlamak kesinlikle çok önemlidir. Pandemi ile güçlenen dijitalleşme süreci, finans sektörünü derinden değiştirdi ve savunmasız tüketicilere çevrim içi olarak yeni kredi biçimleri önerilmeye başlandı. Konulan yeni kurallar tüketici güveninin artmasına katkıda bulunacak ve hem çevrim içi hem de çevrimdışı sorumlu uygulamaları teşvik edecektir.”

Etiketler