Baidu, Wuhan ve Chongqing’te Sürücüsüz Taksiler İçin İzin Aldı

Çinli internet devi Baidu, şirketin otonom araç çağırma birimi Apollo Go aracılığıyla Chongqing ve Wuhan’da tamamen sürücüsüz bir ticari robotaksi hizmeti sunmak için gereken izinleri aldı.

Baidu’nun Wuhan ve Chongqing’deki zaferi, şirketin Pekin’deki halka açık yollarda sürücüsüz araç çağırma hizmeti vermek için izin almasından birkaç ay sonra geldi.

Geçtiğimiz ay Baidu, bu yolculuklar için ücret almaya başlamış olsa da alınan izin, aracın ön yolcu koltuğunda bir insan operatör olmasını gerektiriyordu.

Wuhan ve Chongqing’de kullanıma geçilmesiyle Baidu, bir otonom araç şirketinin Çin’de ilk kez tamamen sürücüsüz araç çağırma hizmeti sunmuş olacağını söyledi. 

Bu arada ABD’de Cruise, yakın zamanda San Francisco’da sürücüsüz bir ticari hizmet sunmaya başlarken Waymo, 2020’den beri Arizona’da kullanılabiliyor.

Baidu Akıllı Sürüş Grubu Genel Müdür Yardımcısı ve Güvenlik Operasyonları Başkanı Wei Dong yaptığı açıklamada, “Bu muazzam bir niteliksel değişiklik. Bu izinlerin, endüstrinin nihayet tam otonom sürüş hizmetleri sunabileceği dönüm noktasına gittiği yolda önemli bir kilometre taşı olduğuna inanıyoruz.” dedi.

Baidu Wuhan’da, sabah 9’dan akşam 5’e kadar hizmet verecek ve şehrin Çin’in “Otomobil Şehri” olarak bilinen Ekonomik ve Teknolojik Gelişim bölgesindeki 13 kilometrekarelik bir alanda aktif olacak.

Chongqing’de ise 09:30 – 16:30 saatleri arasında ve Yongchuan bölgesindeki 30 kilometrekarelik bir alanda hizmet verilecek. Baidu’ya göre, her şehir beş adet Apollo beşinci nesil robotaksi filosuna sahip olacak.

Baidu’nun faaliyet göstereceği bölgeler yoğun nüfuslu yerleşim alanları değil ve bu bölgelerde otonom sistemlerin kullanımını kolaylaştıran birçok yeni ve geniş yol bulunuyor.

Her iki şehirde de Baidu’nun ilk ticari sürücüsüz hizmetini hayata geçirmesi için uygun mevzuat ve teknolojik ortam var. Chongqing’deki Yongchuan bölgesi, 30 robotaksinin toplamda 1 milyon kilometrelik test sürüşü yaptığı otonom sürüş için pilot bölge olarak seçildi.

Apollo Go’nun Wuhan’da faaliyet göstereceği bölgede, 2021’den bu yana otonom araçların test edilebilmesi için 5G destekli V2X altyapısının entegre edildiği 106 kilometrelik yol da dahil olmak üzere toplamda 321 kilometrelik yol yenilendi.

Otonom araçlar, çevrelerindeki ortam hakkında gerçek zamanlı bilgi toplamak ve bu veriyi diğer araçlar veya altyapı ile paylaşmak için V2X teknolojisini kullanıyor. Bu teknoloji robotaksiye yerleşik lidar, radar ve kameraların yanı sıra robotaksiye başka bir sensör de kazandırmış oluyor.

V2X altyapısı ayrıca Baidu’nun araçları uzaktan izlemesine ve gerektiğinde araçları kontrol etmesine de olanak sağlıyor.

Geçen ay Baidu, bir SUV ile bir minivan arasında, sökülebilir bir direksiyon simidi ile gelen altıncı nesil elektrikli robotaksi Apollo RT6 EV’nin tasarımlarını açıklamıştı.

Şirket, batarya elektrik mimarisini şirket içerisinde geliştirerek üretim maliyetlerini azaltabildiğini ve araç başı maliyeti birim başına 37.000 dolara çekebildiğini belirtmişti.

Bu sayede Baidu, gelecek yıla kadar RT6’nın küçük ölçekli test ve dağıtım aşamasına ulaşabilecek ve 2024’te büyük ölçeğe geçebilecek.

Apollo Go, Wuhan ve Chongqing’deki yeni hizmetinin ve Pekin’deki sürücüsüz hizmetinin yanı sıra, Şanghay, Shenzhen, Guangzhou, Changsha, Cangzhou, Yangquan ve Wuzhen’de de faaliyetleri var.

Baidu, araç çağırma hizmetini 2025 yılına kadar 65 şehre ve 2030 yılına kadar 100 şehre genişletmeyi planladığını söyledi. Şirket ayrıca bu yılın sonuna kadar filosuna 300 adet Apollo beşinci nesil robotaksi daha eklemeyi planlıyor.

Etiketler