JPMorgan Chase’in Birleşik Krallık perakende bankacılık pazarına girmesi, dev Wall Street bankasının sekiz ay önceki lansmanından bu yana, yarım milyon müşteri ve 10 milyar dolarlık müşteri mevduatına ulaşmasını sağladı.
Rakamlar, bankanın yatırımcı gününde JPMorgan’ın uluslararası tüketici biriminin CEO’su Sanoke Viswanathan tarafından açıklandı. Viswanathan analistlere, bankanın başabaş noktasına ulaşmak için beş ila altı yıllık bir zaman çerçevesi belirlediğini ve bu yıl 450 milyon dolar zarar etmesi beklenen bankanın uzun vadeli taahhüdünü güçlendirdiğini söyledi.
Bu ayın başlarında Chase, Birleşik Krallık’taki müşteri edinme stratejisine daha fazla finansal güç eklemiş ve müşterilerin arkadaşlarını dijital bankaya yönlendirerek 400 sterline kadar kazanmalarını sağlamıştı.
Yeni teşvik, Birleşik Krallık perakende pazarında yeni gelişen işini büyütmek isteyen Chase’in son hamlesi. Chase en son, günlük banka kartı harcamalarında %1 nakit para iadesi ve küçük birikimlerde (small change roundup) %5 AER (annual equivalent rate) faizinin yanı sıra %1,5 AER’lik rekabetçi faiz oranıyla yeni bir tasarruf seçeneği başlattı.
Bu hamle, bankanın dijital danışman Nutmeg’i lansman öncesi satın almasının ardından, varlık yönetimi hizmetlerinin yakında kullanıma sunulmasından önce geldi.
Bu yılın başlarında, JPMorgan Chase CEO’su Jamie Dimon, bankanın devasa teknoloji harcama planları ve Birleşik Krallık’ta dijital bir banka kurma kararı hakkında yeterince ayrıntı vermediği için hissedarlardan gelen eleştirilerle karşı karşıya kalmıştı.
Ocak ayında Wall Street devi, 2022’de teknolojiye 12 milyar dolardan fazla harcamayı planlayarak, harcamalarda bankanın kârlılık hedeflerine zarar verebilecek yüzde sekizlik bir artışa gideceğini belirtmişti.
Son yatırımcı gününden ek slaytlar, bankadaki teknoloji modernizasyon çabalarının maliyetinin 2019’da görülen 1,8 milyar dolardan 2022’de 2,8 milyar dolara ulaşacağını gösteriyor.