Sony ve Honda’dan Elektrikli Araç Geliştirme ve Satışı İçin İşbirliği

Japon Sony Corp ve Honda Motor Co Ltd geçtiğimiz Cuma günü yaptığı açıklamada, pille çalışan elektrikli araç geliştirmek ve satmak için işbirliği yaptıklarını ve başka ortaklıklara da açık olduklarını söyledi.

Şirketler, bu yıl ortak bir girişim kuracaklarını ve ilk modeli 2025’te satmaya başlamayı hedeflediklerini açıkladı. İşbirliği kapsamında Honda ilk modelin üretiminden sorumlu olurken Sony mobilite servis platformunu geliştirecek.

Sony CEO’su Kenichiro Yoshida, “Ortak girişimde, teknolojimizi ve deneyimimizi Honda’nın mobilite geliştirme ve araç gövdesi üretim teknolojilerindeki uzun süreli tecrübesiyle birleştirerek ulaşım evrimine öncülük etmek istiyoruz.” dedi.

Şirketler işbirliğinin finansal detayları ile ilgili açıklamada bulunmadı.

Honda CEO’su Toshihiro Mibe, geçtiğimiz Cuma günü Tokyo’da düzenlenen basın toplantısında, ortak girişimi hemen halka açmayı düşünmese de; bu seçeneğin, şirketi büyütme fırsatları arasında gözardı edilemeyeceğini söyledi.

İki şirket arasındaki ortaklığın dışarıya kapalı olup olmadığı sorusuna yanıt olarak Mibe, şimdilik elektrikli araç modelini geliştirmeye odaklanmak istediklerini ancak başka şirketlerin katılımına da açık olduklarını dile getirdi.

“Gelecekte işimizi yeni fikirlere açık bir bakış açışıyla genişletmek istiyoruz.” diyen Mibe, Honda’nın ortak girişimden ayrı olarak kendi elektrikli araç stratejisini geliştirmeye devam edeceğini de sözlerine ekledi.

İşbirliği duyurusu, elektronik üreticisinin yeni nesil otomobil piyasasında önemli bir oyuncu olma hedefini ilerletmeye çalıştığı ve Honda gibi otomobil üreticilerinin de karbonsuz otomobiller ve geleneksel ulaşım araçlarının ötesinde özelliklerle donatılmış araç üretme baskısı altında olduğu bir dönemde geldi.

Bir taraftan dünya çapında elektrikli araçları benimsemeye yönelik bu hızlı değişim, karbon emisyonlarını azaltma yönündeki küresel baskıyla desteklenirken; diğer taraftan bu araçların üretiminin, içten yanmalı motorlu arabalardan daha kolay olması da teknoloji şirketlerine otomobil pazarına katılma fırsatı sunuyor.

Bahsi geçen teknoloji şirketlerinin, katı güvenlik düzenlemeleri ve araçları zorlu sürüş koşullarına dayanabilecek hale getirme zorluklarıyla karşı karşıya olduğunu da ekleyelim. Yoshida, Ocak ayında Sony Mobility ismiyle yeni bir şirket kurma planında olduğunu duyurmuş ve elektrikli araçların ticari lansmanı konusunu araştırdığını söylemişti.

Tüketici elektroniğindeki bir zamanlar pazara hakim konumu, Güney Kore’nin Samsung Electronics Co. gibi Asyalı rakipleri tarafından bir nebze aşındırılmış olsa da Sony, otonom sürüş için kritik olan sensörler gibi alanlarda hâlâ gelişmiş bir teknoloji cephaneliğine sahip.

Elektrikli araç pazarındaki rekabet de gittikçe kızışıyor. Ortak girişimin rakiplerinden nasıl sıyrılacağı sorulduğunda Mibe, müşterilerin beklentilerini aşan “kimyasal bir reaksiyon yaratmasını” istediğini söyledi.

Etiketler