
Geçtiğimiz Pazartesi yaptığı açıklamada Bumble Inc, dating yani flört uygulaması Tinder’ın sahip olduğu Match Group’u yakalamak için Avrupa’daki yerini güçlendirme çalışmaları kapsamında ilk satın alımda Fransız Fruitz’i bünyesine kattı.
Anlaşmanın mali şartlarına ilişkin detaylar açıklanmadı.
2017 yılında piyasaya sürülen Fruitz, Z jenerasyonu arasında oldukça popüler olan ve Avrupa ülkelerinde kullanılabilen freemium bir flört uygulaması. Uygulamada Fruitz kullanıcıları; kiraz, üzüm, karpuz ve şeftali olmak üzere dört meyve metaforu üzerinden flört tercihlerini belirtebiliyor.
Bu anlaşmayla Bumble, Hinge uygulaması sahibi Match Group’un daha erken girdiği bir arenada rakibini yakalama şansına zemin hazırladı. Batı Avrupa’da flört uygulaması Badoo’yu yöneten Bumble, eHarmony ve CharmDate.com gibi şirketlerle de rekabet halinde.
Bumble CEO’su Whitney Wolfe Herd yaptığı açıklamada, “Badoo, Batı Avrupa’da en çok indirilen flört uygulamalarından biri ve bölgede güçlü bir büyüme kaydettik.” dedi.
Match Group ise bu ayın başlarında, ikinci çeyrekte belirli Avrupa ülkelerinde Hinge uygulamasını başlatmayı hedeflediğini açıklamıştı.
Pandemi çoğu ülkede gerilese de flört şirketleri faaliyetlerinde ani bir artış öngörmüyor. Örneğin Match, Omicron COVID-19 varyantının buluşmaları engellemeye devam etmesini beklediğinden Şubat ayında yıllık gelir tahminini azaltmıştı.
Araştırma şirketi Apptopia’dan alınan veriler Bumble, 4. çeyrekte ABD’de 2,4 milyon, Match’in ise 10,5 milyon indirilmeye ulaştığını gösteriyor.