Match’ten Bekar Ebeveynler İçin Yeni Flört Uygulaması

32 yaşındaki Houstonlu bekar anne Jacki Maggard için aşk hayatına zaman ayırmak çok zor. Maggard, Rice Üniversitesi’nde polis memuru olarak işini ve 9 yaşındaki oğluyla ilgilenme baskısını göz önüne aldığında, “Benim için bir şeyler yapmak için zaman bulmak çok zor ve nadir” diyor. Flört uygulamalarında birileriyle konuşma fırsatı bulduğunda ise bekar bir ebeveyn olduğunu söylemenin onları korkuttuğunu “Bir şekilde ortadan kayboluyorlar.” sözleriyle ifade ediyor. 

Maggard’ın bekar bir ebeveyn olarak bu deneyimi, bekar ebeveynlik durumunun genellikle olası çiftler için bir oyun bozan olduğu popüler flört uygulamalarında çok tipik. Bekar ebeveynler, tüm taahhütlerini yerine getirmeye çalışırken zamanlamayı tutturamayabiliyor. Bu en azından, Tinder, Hinge, OkCupid ve Match.com dahil olmak üzere en popüler flört uygulamalarının çoğuna sahip olan Match Group’a göre böyle. Bu soruna yanıt veren ve pandemi sırasında flört uygulamalarında bekar ebeveyn sayısında artış gören Match, 21 Mart Ulusal Bekar Ebeveyn Günü’nde, Stir isimli, bekar ebeveynler için yeni bir uygulamanın lansmanını yaptı.

Match’in yeni dikeylerden sorumlu başkan yardımcısı Dinh Thi Bui, Fast Company’ye ilettiği e-postada, “Bekar ebeveynler genellikle dışlanmış gibi hissedebilir ve çoğu zaman ana akım flört uygulamalarında gözden kaçarlar.” dedi. Şirket verilerine göre, bekar ebeveynlerin %54’ü ilk buluşmadan, %20’si ise çocukları olduğunun öğrenildiği ilk buluşmadan sonra bir daha haber alamıyor. Şirkete göre, çocuğu olmayan bekarların sadece %27’si çocuklu kişileri arıyor.

Tahmini 10.5 milyon ile dünyadaki en yüksek bekar ebeveynli hane oranına sahip ABD’de, daha iyi eşleşmeye talep gün geçtikçe artıyor. Match, bekar ebeveyn olan uygulama abonelerinin sayısının, Temmuz 2020’de, bir önceki yıla göre, çift haneli artışlar gösterdiği pandemi sırasında ilginin arttığını fark etti. 1.494 bekar ebeveynle yapılan ankete göre, haftada fazladan iki saatleri olsa bunu nasıl geçirecekleri sorulduğunda katılımcıların %45’i bu süreyi flört ederek geçirmek istediğini belirtiyor. Match aracılığıyla tanıdığımız Maggard, “Zamanım olduğunda, gerçekten o zamanı başka biriyle ilişki kurmak için kullanmak istiyorum.” diyor. 

Maggard, diğer bekar ebeveynlerle çıkmayı tercih ediyor çünkü onların farklı sorumluluklar varken flört etmenin nasıl bir şey olduğunu anladığını söylüyor. Stir bu rahatlığı kullanıcılara sunuyor. Uygulama geçtiğimiz sonbaharda sessizce piyasaya sürüldüğünde TikTok’ta reklamını görüp kaydolan Maggard, Stir’ü denediği diğer uygulamalara tercih ettiğini belirtiyor. 

Kullanıcılar uygulamada oturum açtığında, yakınlarda benzer ilgi alanlarını kaydeden kişilerin bir listesini görüyor. Tinder’dan farklı olarak Stir’de, kullanıcılarının sohbet etmesi için birbirleriyle eşleşmesi gerekmiyor. Uygulama bu açıdan OkCupid gibi sitelere daha çok benziyor. Göze çarpan fark ise ebeveynlerin uygun oldukları tarihleri ve saatleri sanal bir takvimde yayınlayabildikleri ve aşk tercihleri ile bu takvimi senkronize edebildikleri Stir Time özelliği. Bui, Match’in Stir’de esasen 25 ila 45 yaş arasındaki kullanıcıları hedeflediğini ancak uygulamanın odak noktasının bir yaş grubundan ziyade daha geniş bir “yaşam evresi” olduğunu söylüyor. Match, sırasıyla siyah ve Latin kadınlara hitap eden BLK ve Chispa dahil olmak üzere daha önce çok özel kitleler için uygulamalar geliştirmişti. Bui, “Stir’i genellikle gözden kaçan bir topluluğa hizmet etmek için başka bir fırsat olarak görüyoruz.” diyor. Şirket, uygulamadaki konuşma ve bağlantı ölçümlerini izleyerek ve geri bildirim toplayarak başarısını ölçecek.

Şimdiye kadar, birçok Stir kullanıcısı ana uygulamaları da terk etmiş değil. Maggard, “Hepsini kullanıyorum.” diyor. Ama Stir onun gözdesi. İndirdikten hemen sonra biriyle tanıştığını ve birkaç randevuya çıktıklarını belirtiyor. “Harika bir deneyimdi ve Stir’de takılmak istememe neden oldu.” diyen Maggard, yakında tanışmayı umduğu başka biriyle sohbet ettiğini de ekliyor.

Etiketler