Geçtiğimiz Günlerde Apple Gizlilik Düzenlemelerinin Endişesiyle Snap Hisseleri, Diğer Sosyal Medya Devlerini De Etkileyerek Düşüşe Geçti

Reuters’ın 22 ekim tarihli haberine göre, Snap Inc, Apple Inc’in iOS cihazlarındaki gizlilik kuralları değişikliklerinin uzun süreli etkisinin olabileceği uyarısının ardından, fotoğraflı mesajlaşma uygulamasının hisseleri cuma günü düştü ve reklama dayalı teknoloji şirketlerini de aşağı çekti.

Snap hisseleri, borsa açılışı öncesi yaklaşık %20 düşüşle 60,8 dolardan, yani yaklaşık üç ayın en düşük seviyesinden açılma yolundaydı. Facebook, Google’ın ana şirketi Alphabet Inc ve Twitter’ın hisseleri ise %2 ile %4 arasında değer kaybetti.

Apple’ın Haziran ve Temmuz aylarında kullanıma sunulan gizlilik güncellemeleri, reklam verenlerin iPhone kullanıcılarını izinleri olmadan izlemesini engelliyor. Bu nedenle, değişiklikler reklam kampanyalarını ölçmeyi ve yönetmeyi zorlaştırdığı için reklam verenler beklenenden çok daha az harcama yaptı.

Snap’in hisselerini izleyen 10’dan fazla analist, fiyat hedefini en az 4 $ ve en yüksek 25 $ kadar düşürdü ve birçok analist, Snap reklam verenleri çekmek için kendi araçlarını piyasaya sürerken Apple’ın hamlesinin etkisinin gelecek yıla dek süreceği uyarısında bulundu.

J.P. Morgan analisti Doug Anmuth bir belgede, “Apple iOS reklam değişiklikleri, Snap’in 4. çeyrek görünümünde neredeyse herkesin beklediğinden daha kötü sonuç verdi” dedi.

Anmuth, gizlilik değişikliklerinin kısa vadeli etkisinin Snap için Facebook, Alphabet veya Twitter’a kıyasla daha şiddetli olmasını bekliyor. Aracı kurum, sonuç olarak Snap’in dördüncü çeyrek gelirinin en az üçte ikisinin kesileceğini tahmin ediyor.

Gelirinin büyük çoğunluğunu uygulamada dijital reklam satışından elde eden Santa Monica, California merkezli Snap, sorunun küresel tedarik zincirindeki aksamalar ve işgücü kıtlığı ile birleştiğini ve markaların reklam harcamalarını geri çekmesine neden olduğunu söyledi.

Evercore ISI analisti Mark Mahaney, “Bu sorunların üçü de Snap’e özgü sorunlar değil, endüstri çapında sorunlar ve bunların 3. çeyrek EPS (hisse başına kazanç) sezonu boyunca sürekli olarak gündeme getirildiğini duymayı bekliyoruz.” dedi.

Etiketler