Standard Chartered, gelirinin %50’sini dijital girişimlerden, inovasyondan ve özündeki dönüşümden elde etmek için orta vadeli bir amaç belirledi.
Banka bir yatırımcı güncellemesinde, perakende ve KOBİ müşteri tabanını %500 büyütmek amacıyla her yıl stratejik girişimlere 1 milyar dolar, yani önceki seviyelerin iki katını harcayarak nakit yatırımları yeniden belirlemeyi planladığını söylüyor. Bu, çeşitli yeni girişim platformlarında 50 katlık hacim ve ödeme akışı büyümesi için orta vadeli hedeflerle uyumlu.
Yatırımcı güncellemesi, bankanın, büyük Asya pazarlarında şimdi al, sonra öde hizmetinin lansmanını içeren on yıllık çok ürünlü stratejik ortaklığın bir parçası olarak dijital kredi unicorn’u Atome Financial’a 500 milyon dolar yatırım yapmayı taahhüt etmesinden birkaç gün sonra geldi.
Banka yatırımcılara, müşteri sayısı 175.000’i geçen Hong Kong dijital bankası Mox gibi yeni girişimlerle ve iki yılda yüzde 75’i 35 yaşın altındaki 700.000 müşteriye ulaşan Afrika dijital bankaları aracılığıyla hızlı müşteri kazanımına sahip olduğunu söyledi.
Grup CEO’su Bill Winters şöyle diyor: “Bu, banka için çok önemli bir an; son beş yılda stratejik girişimlere nakit yatırımımızı artırdık ve bunu yılda yaklaşık 1 milyar dolara, yani iki katına çıkarmayı planlıyoruz. Dinamik pazarlarımızda müşteri talepleri sürekli değişiyor. Ekonomik büyüme bankası olmak istiyoruz ve bu nedenle ileriye dönük düşünen, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngören istikrarlı ve olumlu bir yıkıcı (disruptor) olacağız.
“İnovasyon konusunda, ayak izimizin ve deneyimimizin benzersiz güçlü yönlerinden, güçlendirilmiş teknoloji çekirdeğimizden ve geniş ortaklıklarımızdan kaynaklanan farklılaştırılmış bir yaklaşımımız var. Mox, CardsPal, Solv ve diğerleri ile bunun olumlu sonuçlar verdiğine dair bazı heyecan verici kanıtlarımız var. Stratejik yatırımlar yoluyla, Standard Chartered’ı ve bankacılık yapma şeklimizi dönüştürüyoruz.”