Elektrik Şarjı İçin Mıknatıslanabilir Yol Betonunu Test Etmek Üzere Kurulan Ortaklık

Yeni ortaklık, yolda elektrik şarjı için daha ekonomik bir seçenek olarak geri dönüştürülmüş ferrit partiküllerinin betona gömülmesini araştıracak.

Elektrikli araçların benimsenmesinin önündeki başlıca engel, varış noktasına veya bir sonraki şarj istasyonuna ulaşmadan önce şarjın bitmesi korkusudur. Elektrikli batarya teknolojisinin hala benzinli otomobillerin gerisinde kaldığı göz önüne alındığında, gittikçe daha cazip olan bir çözüm ise araçları hareket halindeyken şarj edebilecek yol tasarımı.

Indiana Ulaştırma Bakanlığı (INDOT) yakın zamanda Purdue Üniversitesi ve Alman kablosuz şarj şirketi Magment ile bunu araştırmak için bir işbirliği yaptığını duyurdu. Kuruluşlar birlikte, gömülü manyetik parçacıklı çimentonun ekonomik bir yol şarj sistemi sağlayıp sağlayamayacağını test edecek.

Şu anda, çoğu kablosuz araç güç teknolojisinin temelini indüktif şarj oluşturuyor. Singularity Hub’a göre bu süreç, elektriğin manyetik bir alan oluşturan ve yakındaki herhangi bir tel bobinde bir elektrik akımı indükleyen bir tel bobine verilmesini gerektiriyor. Ancak kilometrelerce bakırın yol altına döşenmesi pahalı ve kaynak yoğun. Magment’in konsepti, bunun yerine geri dönüştürülmüş ferrit partiküllerini yol betonuna gömmek. Parçacıklar yalnızca iletken ve manyetik alan üreticisi değil, aynı zamanda önemli ölçüde daha ekonomik.

Şirket, bu yeniliğin yüzde 95’e varan iletim verimliliği sağlayabileceğini ve standart yol yapım tesisatı maliyetleriyle kurulabileceğini umduğunu belirtti.

Indiana projesi, iki aşamalı laboratuvar testi ve kurulumdan önce ek bir deneme çalışmasından oluşacak. Toplamda ilk testin kilometre başına yaklaşık 1 milyon euro ve ikinci testin toplamda yaklaşık 10,61 milyon euro maliyeti olacağı tahmin ediliyor.

Teknoloji başarılı olursa, daha sürdürülebilir ulaşımın önünü açmanın yanı sıra sürücülerin zamandan tasarruf etmesine ve daha güvende hissetmesine yardımcı olacak.

Etiketler