Yemeksepeti Son Bir Buçuk Yılda 45 Bin Restoranı Dijitalleştirdi

Yemeksepeti

Yeni normal olarak adlandırılan döneme girdiğimiz bu günlerde online alışveriş her geçen gün hızla artıyor. Peki, restoran ve cafeler bu dijital dönüşümden fayda sağlıyor mu? Türkiye’nin hızlı sipariş platformu Yemeksepeti bu sorudan yola çıkarak sisteme yeni dahil olan restoranların performanslarına yönelik bir araştırma gerçekleştirdi ve restoranlara sağladığı desteği gözler önüne serdi. 

Son bir senede dijitalleşen restoranlar toplam 9 milyon yeni kullanıcı ile tanıştı. 

Yemeksepeti teknolojik altyapısıyla restoranların hızla dijitalleşmesi konusunda adımlar atarak son bir buçuk senede 45 bine yakın restoranın dijitalleşerek ilk kez online paket servis hizmetine başladı. Yemeksepeti’nin yaptığı analize göre, bu restoranlardan şu ana kadar 9 milyona yakın tekil kullanıcı sipariş verdi. Araştırma ayrıca, Yemeksepeti’nin dijital platformuna katılan her bir restoranın ortalama olarak günde 15 sipariş alarak cirolarını büyüttüğü ortaya çıkıyor. 

Yemeksepeti, iş ortağı restoranlara büyük avantajlar sunarken, dijitalleşme ile önemli bir rekabet eşitliğini de sağlıyor. Özellikle mahalle restoranı olarak tanımlanan tekil restoranların cirolarının artırılması ve zincir restoranlarla adilce rekabet edebilmesi için dijitalleşme büyük önem taşıyor. Araştırma, Yemeksepeti tarafından dijitalleştirilmesine destek verilen restoranların %85’inin tekil restoranlardan oluştuğunu gösteriyor. Bu sayede mahalle restoranları ayakta kalabiliyor, yerel ekonomiye ve istihdama katkı sağlayabiliyorlar. Dijitalleşmenin sunduğu fırsat ve rekabet eşitliği ortamında İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük kentlerimizin dışında Anadolu’daki restoranlar da cirolarını artırıyorlar. Yemeksepeti desteğiyle dijitalleşen restoranların yarısı bu 3 büyük il dışındaki illerde açıldı.

Bununla birlikte araştırmada, Yemeksepeti desteğiyle dijitalleşen restoranlar arasında %13 ile Kebap ve Türk Mutfağı ön plana çıkıyor. En çok sipariş edilen ürünler arasında ise lahmacun, döner ve adana dürüm yer alıyor.

Yemeksepeti CSO’su Sertaç Şener: “360 bin kişinin istihdamına katkı sağlıyoruz”

Dijitalleşmenin pandemi öncesinde de hayatımızın önemli bir parçası olduğuna dikkat çeken Yemeksepeti CSO’su Sertaç Şener: “Yemeksepeti olarak kurulduğumuz günden bu yana teknolojik gelişmelerin merkezinde ve bu konuda öncü çalışmalar yapan bir şirket olduk.  Bu noktada gelişen teknolojilere ayak uydurarak ilerlediğimiz yolculuğumuzda pandemi gibi beklenmeyen durumlara karşı hızlı aksiyon alabiliyoruz. Ancak biz her ne kadar teknolojik altyapımızın sağladığı imkanlarla zorlu süreçlere hızlı cevap verebilsek de durum restoranlar için aynı olmuyor. Bu noktada Yemeksepeti olarak restoranlara önemli bir çözüm ortağı oluyoruz. Son bir buçuk senede normal şartlarda dijitalleşme çalışmaları için ayrı bütçe ve zaman ayırması gereken restoranlara çok kısa sürede online sipariş hizmetine başlayabilme fırsatı sağladık ve bu sayede restoranlar yeni düzene kısa sürede uyum sağladılar. Aynı zamanda Yemeksepeti’nin sahip olduğu veri ve teknolojik gücü sayesinde restoranlar kendi işlerini büyütme, yeni şubeler açma, doğru yerde doğru reklam verme konusunda da faydalar elde ettiler. Bununla birlikte son bir buçuk senede dijitalleşmelerine katı sağladığımız 45 bine yakın restoranda ortalama 8 kişinin çalıştığını hesap ettiğimizde 360 bin kişinin istihdamına katkı sahibi olduğumuzu ve bu ortamda evine ekmek götürmeye devam edebilmelerine destek olduğumuzu söyleyebiliriz. Restoranlara bu desteği sağlayabilmek ve talebi karşılayabilmek için satış departmanımız başta olmak üzere tüm departmanlarımız ile dört koldan çalıştık ve artan sorumluluklarımızı tam yerine getirmek için 6 bine yakın yeni işe alım gerçekleştirdik. Yaptığımız işin sorumluluğunun farkında olarak restoranlara sağladığımız tüm destekler sonucunda restoranlardan son dönemde “İyi ki Yemeksepeti varmış” söylemini duymaktan gurur duyuyoruz.’’ dedi.

Etiketler