Snap, Son 4 Yıldaki En Yüksek Büyüme ile Kullanıcı ve Gelir Tahminlerini Geride Bıraktı

Reuters’ın 22 Temmuz tarihli haberine göre, Snap Inc, mesajlaşma uygulaması Snapchat’teki yeni özelliklerin daha fazla kullanıcı çekmesiyle 2017’nin sonundan bu yana en yüksek büyüme oranlarını kaydederek, Wall Street’in ikinci çeyrek kullanıcı ve gelir tahminlerini geride bıraktı.

Santa Monica, California merkezli Snap’in hisseleri, mevcut çeyreğe ilişkin tahminlerinin de beklentilerin üzerinde gelmesinin ardından uzatılmış işlem saatlerinde yapılan alım satımlarda yaklaşık %10 artışla 69.20$’a yükseldi.

Kullanıcıların 24 saat sonra kendiliğinden silinen güncellemeler yayınlamasına olanak tanıyan “Hikayeler” özelliğiyle tanınan Snapchat, kullanıcıları etkileşimde tutmak ve daha fazla reklam çekmek için uygulamayı medya içeriği ve viral kısa video klipleri kapsayan beş bölüme genişletti.

Refinitiv’in IBES verilerine göre, 30 haziranda sona eren çeyrekte günlük aktif kullanıcı sayısı %23 artarak 293 milyona ulaştı. Kullanıcı büyümesi, şirketin önceki en iyi büyüme oranı olan %22’yi geçti.

Snap’in geliri ise %116 artışla 845.9 milyon dolarlık beklentinin oldukça üzerine çıkarak 982 milyon dolara yükseldi. Daha önce, en yüksek büyüme oranı %66 idi.

Şirket, Snapchat’te reklam verenlerin satışlarını artırmaya yönelik, kullanıcıların bir reklamı yukarı kaydırarak markanın internet sitesine yönlendirilmesi gibi reklam biçimlerini destekleyerek pandemi boyunca büyümeye devam etti.

Snap üçüncü çeyrek gelirinin 1,07 milyar dolar ile 1,09 milyar dolar arasında olacağını ve günlük aktif kullanıcıların %21 artarak 301 milyona ulaşacağını tahmin ediyor ve her ikisinin de beklentileri aşmasını bekliyor.

Analistler, 1,01 milyar dolar gelir ve 298,5 milyon günlük aktif kullanıcı bekliyor.

Snap’in Baş İşletme Yöneticisi (CBO) Jeremi Gorman bir açıklamasında, Apple Inc tarafından nisan ayında uygulamaya konulan ve dijital reklam verenlerin iPhone kullanıcılarını bilgisi dışında izlemesini sınırlamayı amaçlayan yeni gizlilik düzenlemelerinin reklam verenlerin taleplerinde biraz aksamaya neden olduğunu söyledi. 

Gorman, yine de Snap’in işi üzerindeki uzun vadeli etkiyi ölçmek için henüz çok erken olduğunu sözlerine ekledi.

Snap ayrıca markaların satışlarını artırmasına yardımcı olmak için kullanıcıların sanal olarak makyaj veya kıyafet denemelerine imkan sağlamak gibi işlevler için artırılmış gerçeklik teknolojisine de büyük yatırım yaptı.

Etiketler