
Reuters’ın haberine göre, TikTok benzeri bir uygulamanın Hintli ana şirketi, Çin menşeli kısa video uygulamasının ülkede yasaklanmasından aylar sonra, Google ve Microsoft’un da dahil olduğu turda 100 milyon dolar yatırım aldı.
Josh mobil uygulaması, Hindistan’ın Çin ile yaşadığı bir sınır krizi esnasında, oldukça popüler TikTok’a erişimi haziran ayında engellemesinden bu yana ortaya çıkan ve bu boşluğu dolduracak uygulamalara ilgili küresel yatırımcıları cezbeden birkaç yerli kısa video platformundan biri.
Josh’un sahibi olan Bengaluru merkezli VerSe Innovation, yaptığı açıklamada, bu yatırımın ardından Josh’un değerlemesinin 1 milyar doların üzerine çıktığını belirtti.
VerSe, mevcut yatırımcılar Sofina Group ve Lupa Systems’in yanı sıra küresel varlık yöneticisi Falcon Edge Capital’in bir parçası olan AlphaWave’in de VerSe’ye yatırım yaptığını ve bu fonu Josh’ı büyütmek için kullanacaklarını belirtti.
VerSe aynı zamanda birçok Hint dilinde içerik sunan haber ve içerik platformu Dailyhunt’ın da sahibi.
Eylül ayında, Hintli içerik paylaşım platformu ShareChat, yeni kısa video uygulaması Moj’un büyümesini desteklemek amacıyla Twitter Inc ve Lightspeed Ventures dahil olmak üzere birçok yatırımcıdan 40 milyon dolar topladı.
Google Play Store’dan alınan verilere göre, Josh ve Moj uygulamalarının her biri 50 milyondan fazla cihaza yüklenmiş durumda.
Ayrıca geçtiğimiz günlerde Hintli reklam teknolojisi şirketi InMobi’ye ait, kendi adını verdiği bir kilitli ekran içerik uygulaması ile Roposo isimli bir kısa video platformunu yöneten Glance, Google ve mevcut yatırımcı Mithril Capital’dan 145 milyon dolar topladığını belirtti.
Google, bu yılın başlarında Hindistan’daki dijital yatırımlar için 10 milyar dolar ayırdığını belirtmişti.