WhatsApp Hindistan’da Ödeme Servisleri İçin Onay Aldı

Facebook’un sahip olduğu WhatsApp, Hindistan’da ödeme sistemlerini hayata geçirmek için yetkililerden onay aldı.
Hindistan Ulusal Ödeme Kurumu (NPCI) , WhatsApp’ın ülkenin Birleşik Ödeme Arayüzü’ne (UPI) girmesine onay Verdi. WhatsApp, 20 milyon kullanıcı ile başlayacak şekilde UPI kullanıcı tabanını kademeli bir şekilde genişletebilecek.

WhatsApp Hindistan’daki P2P ödeme denemelerine 2018 yılında başlamış olsa da onay almak için o günden bu yana çalışmaktaydı.

Şirketin Hindistan’da yüz milyonlarca kullanıcısı bulunuyor ancak Google Play, Walmart’ın PhonePe ve yerel Paytm gibi rakiplerle sıkı bir rekabet içerisinde.

Özelliğin kullanıma açılması NCPI WhatsApp’a UPI kullanıcı tabanını maksimum 20 milyon kullanıcı ile başlatabilir ve “kademeli” bir şekilde artırabilir izni verdikten sonra gerçekleşti.

WhatsApp’ın ülke genelinde hizmete girmek için ICICI Bank, HDFC Bank, Axis Bank, the State Bank of India ve Jio Payments Bank olmak üzere 5 Hintli finans kurumu ile anlaştığı bildirildi.

Konuyla ilgili olarak şirket, “Uzun vadede WhatsApp ve UPI’nin özgün mimarisinin dönemimize ait dijital ekonomide artan kırsal katılım oranı veya önceden hiç kullanmayanlara finans hizmeti verilmesi gibi zorluklarla baş etmede yerel organizasyonlara yardımcı olacağını düşünüyoruz.” dedi.

NPCI’nin bu kararı, WhatsApp’ın ülkenin ödeme sistemine girmek için mesajlaşma pazarındaki konumunu kötüye kullanmakla suçlandığı davanın Hindistan Rekabet Kurulu tarafından düşürülmesi sonrasında geldi.

Bu yılın başlarında şirket, Brezilya’da ödeme özelliğini devreye almış ancak bu hizmet rekabet sorunları sebebiyle merkez bankası tarafından 10 gün içerisinde kapatılmıştı.

Etiketler