Restoranlarda Sesli Sipariş Noktalarına Odaklanan Girişim Sensory Technologies

Restoranlarda kullanılan self-servis sipariş noktalarının popülerliği giderek artıyor; ancak bu alanlarda çoğunlukla dokunmatik ekran kullanılması temastan kaçınılan bu salgın döneminde rahatsızlık yaratıyor.

Bu rahatsızlığa çözüm bulabilmek için, yapay zeka odaklı Sensory  Technologies isimli şirket, gıda perakendecilerine biyometri, bilgisayarlı görü (computer vision) ve müşteri analizini birleştiren bir sesli asistan sunuyor.

Platform, hızlı servis restoran endüstrisine hizmet edecek şekilde özelleştirildi. Mobil uygulamalarda, kiosklarda ve arabaya servis senaryolarında sesli siparişleri işleme yeteneğine sahip.

Var olan diğer sistemler gibi, bu cihazlar da konuşmaları yazıya çevirebilmek için otomatik konuşma tanıma ve doğal dilde anlamayı kullanıyor.

Ancak, bu özel platform her müşterinin biyometrik verisini topluyor ve sesi bir veri olarak kullanarak müşterinin demografik özelliklerini ve duygusal durumunu analiz edebiliyor. Bu, yapay zekanın (AI) kişiselleştirilmiş öneriler sunabilmesini ve daha fazla satış yapabilmesini sağlıyor.

Yapay zeka asistanı aynı zamanda yeniden gelen müşterileri tanıyor ve müşterilerin geçmişteki siparişlerini göz önünde bulundurarak önerilerde bulunuyor.

Sensory’nin CEO’su Todd Mozer yaptığı açıklamada, bu makinelerin yalnızca rahatlık sağlamak için değil, şirketlerin markalaşma süreçlerine yardımcı olmak için de tasarlandığını söyledi. “İnteraktif müşteri deneyiminin bir sonraki dalgasının, özel alanlarda ve bağlamlarda kullanılacak markalaşmış ses deneyimlerine sahip olmak ve bunu geliştirmek isteyen şirketler tarafından yönetileceğine inanıyoruz. Bu işletmeler, müşterilerinin yalnızca ne dediğini anlamakla kalmayıp kim olduğunu ve nasıl bir deneyim yaşadıklarını da anlayabilmek isteyebilirler.”

Etiketler