
Japon şirket Rakuten Inc. geçtiğimiz Cuma günü yaptığı açıklamada, Haziran ayında yapılması planlanan 5G hizmetleri lansmanının koronavirüs salgınının neden olduğu aksama nedeniyle üç ay ertelendiği söyledi.
Şirketin bir sözcüsü, Rakuten’in Hintli tedarikçileri tarafından yapılan yazılım testlerinin 25 Mart’tan bu yana devam eden karantinadan etkilendiğini söyledi.
Bu gecikme, mobil ağları için ticari servislerinin başlamasını Nisan ayına çekmek zorunda kalan Rakuten’in karşılaştığı son aksaklık.
Rakuten, halihazırda üç rakibin hakim olduğu bir pazarda payını artırmaya çalışırken, e-ticaret ve finansal hizmetlerine trafik çekmek için uğraşıyor.
Geçtiğimiz Perşembe günü şirket, mobil işinde artan işletme zararı bildirdi. İcra Kurulu Başkanı Hiroshi Mikitani, ağın (network) tescilli donanım yerine bulut tabanlı yazılım kullanarak maliyetleri düşürdüğünü söyledi.
Şirket, agresif olarak düşük fiyatlı planlarla başladı. Ancak şirket, rakiplerinden daha az baz istasyonuna ve görevliye sahip. Ayrıca Rakuten, roaming hizmetleri için KDDI Corp’a ödeme yapıyor.
Rakuten, lansmandan bu yana ilk birkaç hafta içinde kaç kullanıcı kazandığını açıklamadı; bu da, koronavirüs Japonya’daki ekonomik aktiviteyi durdurduğu için şirketin performansı konusundaki belirsizliği artırdı.