Disney+ İlk 5 Ayında 50 Milyon Aboneye Ulaştı

Disney+, 50 milyondan fazla aboneye ulaştığını açıklayarak Netflix’in 10 yılda ulaşabildiği bu kilometre taşına 5 ayda ulaşmış oldu.

ABD’de Kasım ayında piyasaya sürülen hizmet, ilk günde 10 milyon aboneye ulaşmıştı.

Yayıncılık analitiği firması Antenna’nın verilerine göre, evden çıkmayan ebeveynler çocuklarıyla birlikte Disney+’a akın etti.

Geçtiğimiz üç hafta içinde Disney bu hizmetini İtalya, Fransa ve İngiltere gibi karantinada olan ülkelerde de sundu.

Disney+ iki hafta önce koronavirüs sebebiyle karantinada olan Hindistan’da da piyasaya sürüldü ve sadece burada 8 milyon aboneye ulaştı.

Ana Nokta: Bu kazanım, Disney’in tam da ihtiyacı olduğu bir zamanda geldi. Eğlence devi; tema parklarını kapatmak, yeni içeriklerde üretimi durdurmak, Mulan ve Kara Dul gibi gişe rekorları kırması beklenen yayınları geciktirmek zorunda kaldı. Şirket Mart ayında, kaybedilen geliri telafi etmek için borç yoluyla nakit yaratacağını açıkladı. Eğer yaz boyunca da sinema salonları kapalı kalırsa, Disney+ şirket için daha da önemli (ve izleyiciler için de daha cazip) olabilir; Disney Artemis Fowl’u Mayıs ayında doğrudan Disney+’ta sunmayı planlıyor.

Karşılaştırma: Disney+ şu anda piyasadaki üçüncü en büyük abonelik tabanlı yayıncılık hizmeti. Netflix dünya çapında 167 milyon abonesi ile hala lider ve Amazon 150 milyon üyeyle hemen arkasında (ancak bu sayı sadece video sayesinde değil, şirketin amiral gemisi teslimat hizmetiyle de bağlantılı). Ancak Netflix ve Amazon’un her birinin 50 milyon aboneye ulaşması 10 yıl sürdü. Ayrıca, 30 milyondan fazla abonesi olan Hulu da Disney’in kontrolü altında. NBCUniversal; bu ay yumuşak bir lansman gerçekleştirecek olan Peacock’un daha mütevazi bir tahminle, ilk dört yılında 30 milyon aboneye ulaşmasını umuyor.

Etiketler