
New York merkezli startup Caper, market alışverişinin geleceği olabilecek otonom bir alışveriş arabası piyasaya sunuyor. Bu araba, alışveriş yapan kişilerin fırsatlar bulmasına, alışveriş listesindeki öğelere yönlendirilmesine ve sırada beklemek yerine hemen ödeme yapmasına olanak tanıyor.
Arabada sensörler, barkod okuyucu, interaktif bir ekran ve bir ödeme noktası bulunuyor. Caper, mağazalara, herhangi bir mağazanın yeniden yapılandırılmasını gerektirmeyen bir tak-çalıştır çözümü sunuyor.
Caper arabası, alışveriş yapan kişileri ihtiyaç duydukları öğelere yönlendirebilecek, alışveriş listesini yönetebilecek ve onları promosyonlar ve fırsatlar konusunda uyaracak bir ekran arayüzüne yer veriyor. Ayrıca arabada alışveriş yapan kişilerin sadece arabayı kullanarak ödeme yapmasını sağlayan bir ödeme sistemi de bulunuyor.
Startup, bu arabaların, müşterileri aksi halde göz ardı edebilecekleri veya bulamayacakları ürünlere maruz bırakarak ortalama sepet tutarını %18’e kadar artırdığını iddia ediyor.
Caper arabaları şu anda iki market zincirinde bulunuyor ve gelecek yıl 150 yerde daha olması planlanıyor. Şirket, geçtiğimiz günlerde, Lux Capital’in önderlik ettiği 8 milyon sterlinlik A Serisi finansman turunu gerçekleştirdi.
Market perakendecileri maliyetleri düşürmenin ve müşteri deneyimini iyileştirmenin yollarını arıyor. Ancak, tamamen otonom mağazalar büyük bir teknoloji yatırımı gerektiriyor — Seattle’ın ilk Amazon Go mağazası, 800 bin sterlin değerinde donanım gerektiriyordu. Buna karşın Caper ise mağazalara minimal bir miktarda yatırım yaparak müşterilere kesintisiz bir deneyim sunmaya odaklanıyor. Bu, alışverişin geleceği olabilir.