
Talebe bağlı araç hizmetleri Tayland’da yasal gri alanda faaliyet gösteriyor; polis kayıtlı olmadıkları için sürücüleri düzenli olarak durduruyor ve ceza kesiyor.
Ulaştırma bakanlığının açıklamasına göre bu kurallar, özel araçların kayıtlı olmasını ve bir GPS sistemi bulundurmasını gerektiriyor. Sürücülerin kamu (public) sürücü ehliyetine ihtiyacı olacak.
Bakanlığın söylediğine göre, talebe bağlı araç çağırma hizmeti şirketlerinin sürücülerin kimliklerini doğrulaması ve 7/24 faaliyet gösteren bir şikayet merkezi işletmesi gerekiyor.
Müsteşar yardımcısı Jirut Wisansitr, “Yasalar içinde halka hangi seçeneklerin verilebileceğine bakmalıyız — sistemdeki taksilerle rekabeti artırmaya değil.” dedi.
Talebe bağlık araç çağırma hizmetleri, bazen daha ucuz olduğu ve yolcuları normal taksilere nazaran hedeflerine götürmeyi reddetme olasılıklarının daha düşük olması nedeniyle 67 milyonluk ülkede oldukça popüler; fakat geleneksel taksi sürücülerinin canını sıkıyorlar.
Bhumjaithai Partisi bu yılki seçimlerde talebe bağlı araç çağırma hizmetlerini yasallaştırmak için bir söz vermişti. Parti, bir koalisyon hükümetine katılmak için yeterince koltuk kazandı ve ulaştırma bakanlığına konuya ilişkin sorumluk verildi. Önerilen değişiklikler ise bundan sonra gerçekleşti.
Bazı talebe bağlı araç çağırma şirketleri son birkaç yıldır Tayland’ın regüle olmayan pazarında faaliyet gösteriyor.
Singapur merkezli Grab, otomobillerde ve motosikletlerde yolculuk imkanı sunuyor; Endonezya’nın Go-Jek’inin bir birimi olan rakibi Get ise sadece motosiklet yolculukları sunuyor.
Taylandlı şirketler de araç paylaşım girişimlerine yatırım yaptı.