Teslimat Servisi DoorDash Geçtiğimiz Günlerde 410 Milyon Dolara Caviar’ı Satın Aldı

Şehir merkezlerindeki varlığını genişletmek için DoorDash, Square’in rakip yiyecek teslimatı hizmeti Caviar’ı 410 milyon dolara satın almayı kabul etti.

Anlaşma, Square’in CEO’su Jack Dorsey ile 2012 yılında Dorsey için çalışmış DoorDash’in CEO’su Tony Xu arasındaki uzun süreli bir bağlantının sonucu oldu. Bu satın alım, DoorDash’in ilk büyük satın alımı diyebiliriz.

DoorDash, ABD ve Kanada’daki 4.000 şehirde 310.000’den fazla restoran için teslimat hizmeti sunuyor. Ancak bu süreçte banliyö bölgelerinde genişledi. 2012 yılında kurulan Caviar ise kentsel merkezlere odaklandı.

Xu, “Yeni işyerleri, tamamlayıcı coğrafi odak ve yetenekli bir takım edinmek — bunlar, bunun iyi bir anlaşma olduğunu düşünmemizin nedenleri.” dedi.

İki hizmetin nasıl entegre edileceğine ilişkin detaylar henüz belirlenmedi.

Xu, 2013 yılında kurulan DoorDash’in hala büyüme durumunda olduğunu söyledi. PitchBook’a göre, şirket Mayıs ayında gerçekleşen 600 milyon dolarlık finansman turundan sonra 12.6 milyar dolar olarak değerlendirildi. Teslimat hizmeti; rakipleri Uber Eats, Grubhub ve Postmates ile rekabet ederken kurulduğundan bu yana 1,97 milyar dolar toplayarak sektördeki en büyük sermayeli oyunculardan biri oldu.

Restoran teslimatına ek olarak Doordash, işletmelerin DoorDash’in teknolojisini ve yerine getirme (fulfillment) hizmetlerini kendi uygulamasına veya websitesine entegre etmesine olanak tanıyan DoorDash Drive platformundan para kazanıyor. Platform, DoorDash’in Walmart’ı kazanmasına ve ulusal çapta 1.000 mağazaya servis vererek Walmart’ın en büyük teslimat ortağı haline gelmesine yardımcı oldu. Ayrıca DoorDash, müşterilerin çevrimiçi yiyecek siparişi vermesine olanak tanıyan bir servisinden ve aylık abonelik hizmeti DashPass’ten gelir elde ediyor.

Xu, daha birçok hizmetin de yolda olduğunu söyledi. “Restoran teslimatı, her yerel işletmeye dokunma ve genişleme yolumuzda sadece bir başlangıç.”

Etiketler