Neden Foursquare Kullanıcı Verilerini Satmayı Reddediyor?

Vergecast’in son bölümünde Foursquare’in CEO’su Jeff Glueck, kullanıcılarının hareketlerini izleyen şirketlerin etiğini tartışıyor. Verge’ün baş editörü Nilay Patel ve Glueck, Foursquare’in Google gibi haritalama şirketlerine daha az bağımlı olmaları konusunda müşterilerine yardımcı olma amacını ve kullanıcıların verilerini ve gizliliğini sorumlu bir şekilde yönetmenin işlerine nasıl yarar sağladığını anlatıyor.

Nilay Patel: Çok fazla veri topluyorsunuz. Peki teşvikler arasında çalıştığınızı düşünüyor musunuz? Bu şeylerden bazılarını satmayarak kendi ekonomik çıkarınıza ters düşmüyor musunuz?

Jeff Glueck: Etik anlayışımıza aykırı olan verileri satmam için birçok kez milyon dolarlık teklifler aldım ve bunları anında reddettim. İnsanlar milyonlarca dolar teklif ettiler. Hiçbir şey güven sarsmaya değmez. İnsanlar bize yaklaşmıyor değil, sadece biz hayır diyoruz. New York Times makalesinde gerçekten konuma ilişkin çok ilgilenmediğimiz şeylerden biri şuydu: teoride, tutarlı bir tanımlayıcınız (identifier) varsa ve belirli tarih damgalarına yönelik tutarlı tanımlayıcı birçok farklı yere gidiyorsa, teoride bu anonimleştirilmiş bireyi yeniden tanımlayabilirsiniz çünkü nerede çalıştıklarını, nerede olduklarını bilirsiniz.

Aslında ölçeklendirmek zor çünkü bir apartmanda yaşıyorsanız ve bu 100 hikayeli binaya gidiyorsanız, kimin kim olduğunu bilmeniz çok zor. Ama buna çok kafa yoruyoruz… Yaptığımız çalışmalarla veri setini bulanıklaştırıyoruz. Bu ay ve geçtiğimiz ay bir Chipotle’nin çok ziyaret edildiğini söyleyebiliriz. Fakat, bireylerin izlerini göremezsiniz ve bu nedenle verileri tanımlayamazsınız. Bu, mahremiyetin nasıl sağlanacağına yönelik çok fazla düşünmenin bir örneği olabilir çünkü bu veri toplayıcıları sizin kişisel izinizle ilgilenmiyorlar, tüm gün kahvaltı duyurusu yapıldıktan sonra bir önceki haftadan daha fazla insanın McDonald’s’a gidip gitmediğini bilmek istiyorlar.

Bence bu bizim yardımcı olabileceğimiz meşru bir pazar araştırması konusu. Fakat bunu kimlikleri öğrenemeyeceğiniz bir şekilde yapıyoruz. Bu bizden istendi fakat bunu yapmıyoruz çünkü riske atmamak için çok fazla nedenimiz var. Önümüzdeki 20 yıl için çalışıyoruz. Tamamen gizlilik dostu ve kullanıcı kontrollü yollarla çalışabileceğimiz birçok fırsat var ve ham konum verileri için teklif edilen milyon dolarlar için bunu riske atmayacağız.

Asıl tehlike, inandığımız tüm bu inovasyon ve bağlamsal hesaplama dediğimiz bağlamsal farkındalık garip bir şirketin garip şeyler yapması durumunda riske girer ve akıllı yasalar yerine kötü yasaları elde ederiz. Buna değmez. Etik dışı davranışların piyasadan çıktığını görmeyi çok isteriz çünkü bence tüketicilerin bu geleceğe inanmak için ihtiyaç duyduğu şey bu. Etik ilkelerimizi ihlal etmemizi destekleyen bir yönetim kurulu üyesiyle hiç çalışmadım.

Etiketler