ANNA, Bir Şey Satın Aldığınızda Miyavlayan Bir Banka Kartı Piyasaya Sürdü

İngiltere merkezli fintech şirketi ANNA, temassız bir ödeme yaptığınızda miyavlayan bir banka kartı piyasaya sürdü. Bu tasarım fikrini, Londra tasarım ajansı PSK öne sürdü. Bu rol için yaklaşık üç yüz kedi seçmelere katıldı. Sonunda tasarımcılar Pickles adındaki bir kediyi seçtiler. Şirkete göre miyav sesi, müşterilere harcamalarına ilişkin dikkatli olması gerektiğini hatırlatma görevi görüyor. Kartın kendisi sessiz olsa da, ilişkili uygulamanın bildirimi miyavlıyor.

ANNA, eğlenceli tasarımın hedef kitleye – yaratıcı serbest çalışanlar ve küçük işletme sahipleri – hitap ettiğini söylüyor. Aynı zamanda, ANNA’nın bankacılık ve finansal hizmetlerin daha az tehdit edici görünmesini sağlamaya ilişkin misyonunu da yansıtıyor.

Miyavlayan banka kartı, parlak pembe kartlardan dikey tasarlanan kartlara kadar akıllı banka kartı özellikleri ile dolu bir pazarda yeni bir numara. ANNA gibi fintechler, öne çıkmaya ve küçük ve orta ökçekli işletmeleri (KOBİ’ler) çekmeye çalışıyor. EY tarafından yayınlanan 2018 raporuna göre, İngiltere’de KOBİ’ler 1,9 trilyon euro değerinde büyüyen bir pazar. ANNA gibi hizmet odaklı şirketler ve kredi verme ve nakit akışı yönetimi girişimleri de dahil olmak üzere artık sektöre yönelik tasarlanan birçok fintech inovasyonu görüyoruz. EY, 50’den fazla kurumun bankacılık lisansı aldığını ve bunların birçoğunun KOBİ bankacılığı pazarına odaklanıyor olduğunu belirtiyor.

Etiketler