Araç Paylaşımı, Toplu Taşıma ve Kiralama Hizmetlerinin Hepsini Bir Arada Sunan Mobilite Uygulaması Whim, ABD’ye Geliyor

Toplu taşıma, ortak araç kullanımı, bisiklet kiralama, scooter kiralama ve taksi veya araba kiralama hizmetleri için abonelik sunan mobilite uygulaması Whim’in arkasındaki şirket MaaS Global bu yıl ABD açılışını yapacak.

Şirketin CEO’su Sampo Hietanen’e göre şirket Amerika lansmanı şehrini Austin, Boston, Chicago, Dallas ve Miami arasından seçecek.

Hietanen’e göre, Whim uygulaması şu anda Antwerp, Birmingham, İngiltere, Helsinki ve Viyana’da mevcut ve çeşitli abonelik seçenekleri sunuyor. Birinci sınıf versiyonu, aylık 500 euroluk her şeyi kapsayan bir paket ve kullanıcılara araç paylaşımı, bisiklet ve araba kiralama ve toplu taşıma için sınırsız erişim veriyor.

Hietanen, “Arabalar pazarın %70’ini kaplıyor ve zamanın %4’ünde kullanılıyor, bu nedenle opsiyonel kapasite için ödeme yapıyorsunuz.” diyor. Kullanıcılar Whim’i kullanarak, kullanılmayan kapasiteyi ödemeden tüm opsiyonelliği elde edebiliyorlar. Hietanen’in iddiaları doğruysa, bu ideal olarak, ulaşım maliyetlerini düşürmeli ve emisyonları azaltmalı.

Helsinki merkezli şirket, bir dizi hizmet sağlayıcısının back end’i ile bağlantı kurmak için API’ler kullanıyor. Araba kiralamalarında Hertz, Enterprise ve EuropeCar gibi işletmeler ile çalışıyor; Hietanen’e göre ortak araç kullanımında (ridesharing) şirket, Gett ve yerel Avrupalı taksi şirketleriyle entegrasyon kurdu.

Kullanıcılar, şirketin uygulaması aracılığıyla 3 milyon yolculuk rezervasyonu yaptı ve şirket Kuzey Amerika’nın yanı sıra Asya’da da genişlemeye devam ediyor. Şirketin çalışma planlarının arasında Singapur’da faaliyete geçmek de var.

Tüketicilere tek bir uygulama (gateway) aracılığıyla geçiş yapmaları için daha fazla seçenek sunmak araçlara olan talebi azaltabilir fakat bazı analistler yollardaki tıkanıklığı azaltmak için fazla bir şey yapamayacağını düşünüyor. Analistlere göre, tüketiciler toplu taşıma yerine araç ortak kullanımının rahatlığını seçecekler.

Mobilite için tek bir erişim noktasına sahip olmak, kullanıcılara her servisin ne kadar zaman aldığını ve en hızlı rotayı göstererek şehirdeki sürücülerin toplu taşımayı sevmesine yardımcı olabilir. 

Geçtiğimiz Ağustos ayında şirket, açıklanmayan yatırımcılardan 9 milyon euro topladığını belirtti. Daha öncesinde ise Toyota Finansal Hizmetler ve sigorta ortağı Aioi Nissay Dowa Sigorta’dan sermaye almıştı.

Etiketler