Bird, Şehirleri Elektrikli Scooterlarla Doldurdu ve Şimdi Şehirlerin Durumu Daha İyi İdare Etmelerine Yardım Etmek İstiyor

GovTech Platform’u, şehirlerde scooter kullanımını takip etmeye, coğrafi sınırlamalar (geo fencing) oluşturmaya ve tehlikeli sürüşleri raporlamaya yardımcı olmak istiyor.

Kaliforniya merkezli startup Bird, neredeyse bir sene önce yaratılmasına yardım ettiği paylaşılabilir elektrikli scooterların sokaklardaki kullanımını yönetmekte zorlanan şehirler için yeni yöntemler üretti. Bird, “GovTech Platform” adını verdiği yöntemlerin, e-scooterların şehirlerdeki genel ulaşım ağlarına daha iyi eklemlenebilmesi için üretildiğini söyledi. Bu yöntemler yalnızca Bird’in scooterlarına uygulanabilecek.

GovTech Platform, vatandaşların elektrikli scooterları nasıl kullandığını takip edecek bir veri tablosu içeriyor. Bunun yanında, kullanıcıların sürüşlerini takip ediyor ve şehrin belirli bölgelere park etmelerini engelleyen coğrafi sınırlama oluşturma kabiliyeti de var. Bird, şimdiye kadar hizmet sunduğu şehirlere kullanıcılarla ilgili verileri anonim bir şekilde sundu ancak şirket bazen hantal kaldığını ve çözümleme yapmanın zor olduğunu kabul ediyor.

Bird’in uygulaması coğrafi sınırlamayla, e-scooterların girmesinin yasak olduğu bölgeleri sürücülere bildirecek. Şirket, kullanıcıların tehlikeli sürücüleri, kaldırımda kullananları ya da kötü park edenleri raporlayabilmesi için uygulamasını güncelliyor. Uygulama bunun yanında sürücülere yerel kurallar ve güvenlik tüyoları gibi eğitim mesajları da verecek.

Bird’in bu hamlesi, uygulama bazlı, park yeri olmayan e-scooterların popülaritesi son aylarda artmaya başladığından beri şehirlerin getirdiği yeni kuralların ardından geldi.

Scooterlar şimdiden ABD’de 60’dan fazla şehirde kısa süreli kiralanabiliyor ve Avrupa ve Orta Doğu’da da ilerleme kaydediyorlar. Scooterların çoğunun ilk kullanıldığı yer olan San Francisco’nun önümüzdeki günlerde şehir genelinde kullanıma izin veren ilk yer olması bekleniyor.

Şehirler önlem aldıkça, scooter startupları yeniden markalaşmak için çaba sarf etmeye başladı. Düşük gelirli topluluklara uzanan bağışları ve altyapıyı geliştirmek için yapılan parasal katkıları vurguladıkları yeni ürünler ve girişimler sunuyorlar.

Bird’in GovTech Platform’u, bu çabaların sonuncusu. Bu platform, şehirlerde emniyeti sağlamak ve ilk aylarda ortaya çıkan scooter startuplarının toplumsal faydayı değil büyümeyi öncelediği yönündeki eleştirileri boşa çıkarmayı hedefliyor.

Bird’in CEO’su ve kurucusu Travis VanderZanden yaptığı açıklamada, “Hizmet sunduğumuz şehirler Bird’in bir numaralı müşterileri, onlarla işbirliği içinde, mobilite programlarını iyileştirmek ve trafik sıkışıklığını azalmak için ihtiyaç duydukları; veri, içgörü ve ürünleri paylaşmak oldukça önemli.” dedi.

Bird, yeni genişleme çabalarını yürütmesi için yeni bir kan getiriyor. Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority’nin kıdemli ulaşım planlamacısı Marla Westervelt, hükümet katındaki çözümler için kıdemli yönetici olarak atandı. Daha önce NationBuilder’da başkan yardımcısı olan Ben Handzo ise ürün yönetimine liderlik yapacak.

Etiketler