PayPal, 120 Milyon Dolara Dolandırıcılık Önleme Şirketi Simility’yi Satın Alıyor

PayPal, dolandırıcılık önleme şirketi Simility’yi 120 milyon dolar nakit karşılığında satın aldığını açıkladı.

Kaliforniya merkezli Simility, çevrimiçi satıcıların dolandırıcıları tespit edip durdurmasına ve risk yönetimini geliştirmesine yardımcı olmak için makine öğrenimine dayanan bir teknoloji satıyor.

PayPal, üçüncü çeyreğin sonunda gerçekleşmesi beklenen işlemin bitişini takiben Simility’nin hizmetlerini satıcılarına sunmayı planladığını belirtti.

Şirketin COO’su Bill Ready’ye göre bu satın alım, PayPal’ın daha küçük çevrimiçi satıcılara daha büyük e-ticaret sağlayıcılarının becerilerini sunma isteğini ifade ediyor.

Ready, “Satıcıların kendi başlarına kullanabilecekleri harika araçlar sunan bir şirket satın alıyoruz.” dedi.

Örneğin; satıcılar, dolandırıcılık kontrollerini sattıkları ürünlere göre ayarlamak için Simility’nin teknolojisini kullanabilecekler.

Bu satın alım, PayPal’ın bir ay içinde duyurduğu dördüncü anlaşma ve şirket, işlerini etkili bir şekilde çevrimiçi ödeme işlemlerinin ötesine genişletmeye devam ediyor.

2015 yılında çevrimiçi pazaryeri eBay’den ayrıldığından beri PayPal ortaklıklar ve satın alımlar ile kendini ana şirketi (eBay) için çevrimiçi alışverişleri işleyen bir şirketten, bir dizi dijital finansal hizmet sunan bir şirkete dönüştürmeyi amaçladı. 

Bunlar ise küçük işletmelere kredi vermekten, satıcılar ve müşteriler arasındaki para transferlerini kolaylaştırmaya kadar uzanıyor. 

PayPal mayıs ayında İsveçli şirket iZettle’ı 2.2 milyar dolara satın alarak tarihindeki büyük satın alımı gerçekleştirdi.

Şirket, geçtiğimiz hafta küçük işletmelerin ve bireysel satıcıların çevrimiçi ödemeleri almalarına yardımcı olan Hyperwallet Systems’ı satın almak için bir anlaşma yaptığını, bu ayın başlarında ise bir tahmin platformu olan Jetlore’u satın almayı planladığını açıkladı.

Simility ile yapılan anlaşma, şirketlerin çevrimiçi platformlarda gittikçe daha fazla faaliyet göstermeye başladığı ve dolandırıcıların yöntemlerini daha rafine hale getirdiği bu ortamda, dolandırıcılığın e-ticaret şirketlerinin büyümesinin karşısında oluşturduğu tehdide karşı bir hamle gibi görünüyor.

Kredi kayıt bürosu Experian Plc tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 2017’de ABD’deki e-ticaret dolandırıcılığı bir önceki yıla oranla %30 arttı.

Ready, Simility’nin sunduğu hizmetlerin PayPal’ın dolandırıcılık hakkındaki büyük veri setinden faydalanabileceğini de ekledi.

Ready, “Çevrimiçi dolandırıcılığın nasıl yapıldığı hakkında en büyük veri setlerinden birine sahibiz.” dedi.

Etiketler