Z kuşağı, yani 1995’ten sonra doğanlar, 2020’de ABD nüfusunun üçte birini oluşturacak. Bu jenerasyonun çocukları internetle büyüdü ve teknoloji hep hayatlarının büyük bir parçasıydı. Bu kuşağı anlamak, önümüzdeki yıllarda başarıya ulaşmak isteyen şirketler için gittikçe daha önemli hale geliyor.
Z kuşağı sosyal bir jenerasyon ve sosyal uygulamalar akıllı telefonlarının vazgeçilmezi. Zaten sosyal çevrelerinde olan kişilerle iletişim kurmak, daha da önemlisi sosyal çevrelerini dünyanın her tarafından insanlarla genişletmek istiyorlar. Facebook gibi popüler sosyal medya siteleri hala çok önemli, ancak Z kuşağı bunu değiştirebilir. Piper Jaffray anketi, Facebook kullanan gençlerin oranının 2016’dan beri %4 düştüğünü ve %9’a gerilediğini ortaya koydu. Çalışmalar, Z kuşağının yüz yüze iletişime aç olduğunu gösteriyor, ancak Y kuşağında için popüler olan mevcut sosyal medya sitelerinin birçoğu bunu sağlamıyor. Peki Facebook kullanmayan bu sosyal jenerasyon nasıl bağlantılar kuruyor?
Bugünün gençleri, zaten bildikleri teknolojiyi kullanıyorlar, diğer insanlara telefonlarındaki sosyal uygulamalar aracılığıyla gerçek zamanlı olarak bağlanmayı çok seviyorlar ve bu uygulamaların popülaritesi hızla artıyor. Bu sosyal uygulamalar, FaceTime, Snapchat ve “garip tiplerin olmadığı chatroulette”in bir kombinasyonu olarak tanımlanabilir. Evet, doğru okudunuz. Bazılarına garip gelecek olsa da, içerik yaratan dijital yerli Z kuşağı sosyal medyayı yeni arkadaşlar edinmek için kullanıyor. Bu rekabete katılmak için neredeyse her gün yeni bir uygulama ortaya çıkıyor. İşte bu jenerasyonun yeni insanlarla tanışmak için kullandığı en popüler sosyal uygulamalar.
House Party
Bu video odaklı sosyal uygulama, arkadaşların görüntülü konuşma aracılığıyla iletişim kurabilmelerini sağlıyor. Uygulamayı eklediğiniz arkadaşlarınızla aynı anda kullandığınızda sizi bilgilendiriyor. House Party, birden fazla kişiyle görüntülü konuşma yapabilmenizi sağlıyor. Böylece herkes farklı arkadaşlarını konuşmaya dahil edebiliyor ve bu sanal ev partisi herkesin kaynaşmasına olanak sağlıyor. House Party aracılığıyla, aynı zamanda gerçekleşen birçok “partiye” katılabilirsiniz.
Bumble
Kadınları ilk adımı atmaları konusunda cesaretlendiren ve Tinder’ın gelişmiş bir versiyonu olan bu uygulama, bir zamanlar yalnızca bir tanışma uygulamasıydı. Bumble artık romantik ilişkilerin ötesine geçen özellikler sunuyor. Arkadaş bulma pazarına açılan Bumble, şimdi kullanıcıların iletişime geçmesini, hem arkadaş ilişkileri hem de profesyonel ilişkiler kurmasını sağlayan “Bumble BFF” ve “Bumble Bizz”i sunuyor.
Monkey
Monkey uygulaması, gençlerin görüntülü konuşma aracılığıyla yeni arkadaşlar edinmesine yardımcı oluyor. Monkey, Snapchat aracılığıyla giriş yaptıktan sonra, eşleşilen kişiyle konuşmayı devam ettirmeye veya bitirmeye karar vermeden önce 15 saniye veriyor. 15 saniye gençler için mükemmel; bunun sebebi, eşleşmelerin hızlı gerçekleşmesini sağlayıp uygulamanın heyecanını artırırken siber zorbalık ve tehditlerin önüne geçmesi.
Discord
Bu uygulama, bilgisayar oyunları oynayanlar için Telegram ve Reddit’in bir kesişimi gibi. Discord, kullanıcıların anonimliğini koruyabildiği için eşsiz. Kullanıcılar, anime veya farklı konular hakkında konuşmak için gruplar oluşturabiliyor. Discord, kullanıcıların ilgi alanlarına odaklanarak çevrimiçi ortamda arkadaş edinebilmelerini sağladığı için popüler oldu.
HOLLA
Bu, kullanıcıların dünyanın dört bir yanından eğlenceli ve ilginç insanlara bağlanabilmesini sağlayan bir görüntülü konuşma uygulaması. Bu uygulama, mesaj merkezli geleneksel sosyal uygulamaların aksine daha gerçekçi ve çekici bir konuşma deneyimi sunuyor. İlgi alanına dayalı bir algoritma kullanan uygulama, benzer demografik özellikleri olan kullanıcıları bir araya getiriyor ve konuşmalarını sağlıyor. HOLLA’nın 2-Kullanıcı modu da eğlenceyi ikiye katlamak için kullanıcıların arkadaşlarıyla takım oluşturup diğerlerine bağlanabilmelerini sağlıyor.
Marco Polo
Marco Polo Z kuşağı için tasarlanmış sanal bir telsiz. Bu uygulama, hem bire bir hem de grup konuşmaları yapmayı olanaklı kıldığı için oldukça çekici. Eğlence amaçlı tasarlanmış olsa da, kurumsal konferans konuşmaları için de kullanılabiliyor. Uygulamanın havalı özellikleri ses ve kamera filtrelerini ve çizim yapma fonksiyonlarını içeriyor.
Airtime
Airtime sosyal medyayı “canlı” boyuta taşımakla övünüyor. Uygulama, dünyanın neresinde olursa olsun aile üyelerinizle veya arkadaşlarınızla bağlantıya geçebilmek için kullanılıyor. Bağlandıktan sonra (bu bir veya birden fazla kişiyle olabilir) aynı anda video izleyebilir, müzik dinleyebilir, konuşabilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. Ana fikir ayrı yerlerde de olsanız bile birlikte olabilmek. Kullanıcılar bu uygulamayı güvenli ve düşük baskı altında sanal randevuya çıkmak veya çevrimiçi ortamda tanıştıkları insanlarla vakit geçirmek için de kullanıyor.
GroupMe
İsminin de ele verdiği gibi, bu uygulama aile, arkadaşlar, takım gibi farklı gruplar oluşturabilmeyi ve mesajla konuşabilmeyi sağlıyor. Etkinlikleri planlayabilir, para gönderebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. GroupMe’nin çekici özelliklerinden biri çok fazla emoji içermesi ve GIF araması yapabilmeyi sağlaması. Bunların bir kısmı ücretsiz, diğerleri ise uygulama içi satın alım gerektiriyor.
Skout
Skout, hiç yalnız kalmamanız için yakınlığa dayalı bağlantılar kuruyor. Her nerede olursanız olun yeni insanlar bulabilirsiniz. Uygulama, hediye satın alıp göndermenize ve profilinize kimlerin baktığını görebilmenize imkan tanıyor. Uygulama, hem sık sık yeni yerlere seyahat eden ve yeni insanlarla tanışmak isteyenler hem de yeni yerlerde yeni insanlarla tanışmakta zorlananlar için oldukça kullanışlı.
Z kuşağı sosyal medyayla büyüdü. Sosyal medya, tüm yaşıtlarının olduğu ve en önemli konuşmalarının gerçekleştiği yer. Sonsuz seçeneğin olduğu bir dünyada büyüdüler ve hayatlarına neyi alacakları konusunda seçiciler –ki bu kullandıkları uygulamalar için de geçerli. Zaman değişti ve uygulama yaratıcıları kendilerini genç jenerasyonların isteklerine göre konumlandırmalı.
Bakalım Z kuşağı ne tür yeni uygulamalar yaratacak!