En Çok Kullanılan Mobil Ödeme Uygulaması Sizi Şaşırtabilir

En popüler mobil ödeme platformu Google, Apple veya Samsung tarafından kurulmadı. eMarketer’den edinilen yeni verilere göre, en popüler platformun kurucusu Starbucks.

Starbucks bir teknoloji şirketi, peki neden kahve alanında bir dev olan Starbucks dijital inovasyona bu denli büyük yatırım yapıyor?

Şirket, Apple Pay’deki 19,9 milyon, Google Pay’deki 9,3 milyon ve Samsung Pay’deki 8,4 milyon kullanıcıya kıyasla, Starbucks mobil ödeme uygulamasının 20,7 milyon ABD kullanıcısı (son altı ayda en az bir satın alım ile 14 yaş ve üstü) olduğunu bildirdi.

eMarketer’e göre, Starbucks en popüler mobil ödemeler platformu olarak liderliğini devam ettirecek ve bu sayılar önümüzdeki dört yıl içinde aynı hızla büyüyecek.

Starbucks’ın uygulaması, müşterilerin alışveriş yapmasına ve ödül kazanmasına olanak tanıyor. Şirketin ödül programı, geçtiğimiz çeyrekte %11 büyüyerek 14,2 milyon aktif ABD üyesine (son 90 günde aktif olanlar dahil) ulaştı.

Ayrıca, eskiden sadece ödül üyeleri için mevcut olan fakat yakın zamanda herkese açılan mobil sipariş verme özelliği de sunulmakta. Mobil sipariş verme programı, geçtiğimiz çeyrekte Starbucks’ın mağaza işlemlerinin %12’sini temsil etti. Geçtiğimiz çeyrekte bu oran %11’di.

eMarketer analisti Cindy Liu, “Starbucks uygulaması, mobil yakınlık ödemelerindeki (mobile proximity payments) en büyük başarılardan biri.” dedi. “ Sadakat ödüllerini ödemelere bağlayabilme yetisi sayesinde ilgi topladı. Uygulamanın kullanıcıları için, akıllı telefonları ile ödeme yapabilmenin değeri açık ve basit – ödüller ve özel teklifler alırken, kasada zaman ve para tasarrufu yapabiliyorsunuz.”

Şirket, her ay 75 milyon müşterinin mağazalarını ziyaret ettiğini söylüyor. Bunların yaklaşık 15 milyonu, Starbucks Rewards (ödül) programının üyeleri ve şirket, bu müşterilerle olan etkileşimlerini kişiselleştirmek için giderek artan bir şekilde teknolojiyi kullanıyor.

Bu yılın başlarında Starbucks, ödül programına dahil olmayan üyelerine dijital olarak ulaşmanın başka bir yolu olarak müşterilerin mağaza içi WiFi’ya bağlanmadan önce email adreslerini vermesini istemeye başladı.

eMarketer, 2018 yılında %14,5 artışla ABD’de 55 milyon mobil ödemeler kullanıcısı olacağını açıkladı. Ayrıca, daha fazla perakendecinin kendi ödeme uygulamalarını piyasaya süreceğini ve böylece büyük teknoloji şirketlerinin hisselerinin potansiyel olarak düşmesine neden olacağını düşünüyor. 

Etiketler