Snapchat, Lenses Platformunu Markalara Yönelik Bir Alışveriş Merkezine Dönüştürüyor

Snapchat, yavaş yavaş ama kesin adımlarla, hem kullanıcıların selfie çekmeye devam etmesini sağlamak hem de reklamverenlerden para kazanmak için artırılmış gerçeklik yüz filtresi platformu Lenses’i oluşturuyordu. Bu haftadan başlayarak Snapchat, Lenses aracılığıyla reklamverenlerin ürün göstermesine ve satmasına olanak tanıyan yeni Shoppable AR (artırılmış gerçeklik) özelliğini tanıtacak. Bu yeni özelliğin başlangıcı; Snapchat, şirketlerin Lens platformunda markalı filtreler oluşturmasına olanak tanıdığı zamana, yani yaklaşık üç yıl önceye kadar uzanıyor; o zamandan kısa bir süre sonra ise artırılmış gerçeklik yüz maskelerini satmak için Snapchat, Lens Store’u açmıştı.

Artık reklamverenler, kullanıcıları ilgili ürünü satın alabilecekleri bir web sitesine yönlendiren bir Lens butonu ekleyebiliyorlar. Bu özellik ise birkaç gösterişsiz ortaklık ile başladı. Bunların arasında Snapchat üzerinden güzellik ürünü numunesi satan Clairol ve Deerupt koşu ayakkabıları satan Adidas ile yapılan işbirlikleri de bulunuyor.

Ürünlerin doğrudan satışını yapmayan markalı uygulamalar da var fakat bunlar Snapchat dışında tüketilecek oyunları ve filmleri bulmanıza yardımcı oluyorlar. Örneğin, mobil uygulama geliştiricisi King’in özel bir Candy Crush Saga filtresi bulunuyor ve medya yapım şirketi STX Entertainment, fragmana yönlendiren bir link ile Amy Schumer’ın yeni filmi I Feel Pretty’yi tanıtmak için Snapchat’i kullanıyor.

Bu yeni marka dostu Lens özelliği, Snapchat’in iki gün önce gerçekleştirdiği, yaratıcıların bir takım araçları, nesneleri ve efektleri kullanarak ilk kez uygulamanın artırılmış gerçeklik filtrelerini tasarlayıp sunmasına olanak tanıyan Lens Studio tanıtımında duyuruldu. Snapchat’in ana şirketi Snap Inc’e göre, Lenses günde 70 milyondan fazla kullanıcı tarafından kullanılıyor; bu, şirketin, geçici hikayeler için popüler bir yer olan fakat Snapchat’in yıllar önce popülerleşme sebebi olan artırılmış gerçeklikle yapılan yüz filtreleri konusunda çok popüler olmayan Instagram’a karşı sahip olduğu en benzersiz ve en karlı avantajı olabilir. 

İlginizi Çekecek İçerik: Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik ve Karma Gerçeklik Arasındaki Fark

Etiketler