Netflix, Slack, Pinterest ve Daha Fazla Şirketin Tasarım Süreçlerinin İç Yüzü

Tasarım platform şirketi InVision, dünyanın en yaratıcı şirketlerinden bazılarının tasarıma nasıl yaklaştıklarını ortaya koyan ilginç bir rapor yayınladı. Design Genome Project şimdilik Netflix, Slack, Pinterest, Shopify ve Capital One’ın organizasyon yapılarını, dizayn süreçlerini ve araçlarını açıklayan çevrimiçi bir kaynak. Başarılı şirketlerin tasarımın tasarımı için ne kadar çaba sarf ettiklerini ortaya koyan bu kaynak, tasarım süreçlerine meraklı olanlar için beklenmedik bir şans.

Peki, dünyanın en önemli teknoloji şirketlerinin tasarım ekipleri nasıl çalışıyor?

Bazı önemli noktalar:

  • E-ticaret yazılım şirketi Shopify’ın GSD (“Get Shit Done”) denilen bir yapısı var. Bu yapı, tasarımcılara ve araştırmacılara düşünebilecekleri zihinsel bir alan sağlıyor ve çözümleri düşünmeden önce sorunların ne olduğunu bulmaları için olanak sağlıyor. Shopify’ın kullanıcı deneyiminden sorumlu genel müdürü Lynsey Thornton, “Bu yapı, büyük bir şirketin birlikte çalışabilmesi ve aynı zamanda aksiyon odaklı kalabilmesi için gerekli süreçleri sağlamak için tasarlandı.” diyor.
  • Capital One, kullanıcı aramaları konusunda oldukça dikkatli. Finans devi, müşterileri gerçek hayatta olabilecek senaryolarda gözlemleyebilmek için araştırma laboratuvarları kullanıyor. InVision’un raporuna göre, bu laboratuvar ekipleri “daha büyük şirketlerdeki kuluçka merkezleri gibi işliyor”.
  • Dijital iletişimin değerini dünyaya gösteren Slack, tasarım projelerine kağıt üzerinde başlıyor. Slack’in üst düzey ürün dasarımcısı Diógenes Brito, “kağıt üzerinde dalgalı çizgileri görmek gerçek problemlere odaklanmanızı sağlar. Zihninizin içindeki düşünceler arasında daha hızlı geçişler yapabilirsiniz. Bu yöntemle, tasarımcılar stil konusunda kafa karışıklığı yaşamıyor ve bunun yerine, kavramlara odaklanıyor.” dedi.

Design Genome Project’in sağladığı daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.

Etiketler