Metro AG, Yeni Doğan Kızlar İçin Fon Oluşturarak Kadın Girişimciliğe Vurgu Yaptı

Alman perakendeci Metro AG, Uluslararası Kadınlar Günü’nü desteklemek için farklı türde bir kampanya yürütmeye karar verdi. Şirket 8 Mart 2018 için Own Bussiness Girls kampanyasını duyurdu; 8 Mart 2018’de Düsseldorf’ta doğan her kız çocuğu için 2.500 dolarlık bir fon oluşturdu. 18 yaşına gelindiğinde erişilebilen tasarrufların amacı ise kadınların kendi işlerini kurmasını kolaylaştırmak.

Şirket, kadınların %45’inin kendi işini kurmak istemesine rağmen sadece %12’sinin bunu yapacağına inandığını belirten araştırmanın ardından bu kampanyayı yarattı. Bu ankete katılanlar, kendi işlerini yürütmedeki en büyük engel olarak finansal destek eksikliğini gösterdi. Anket, 10 farklı ülkede 10 binden fazla kişiyle yapılan görüşmeleri içeriyordu.

Metro AG, kampanyayı, tam ekonomik kalkınma ve katılım için büyük bir engelin tespit edilmesinde pratik bir adım olarak görüyor. Kampanyaya kayıtlı olan her yeni doğan kendi kartvizitini alacak. Fonlar, yılda %2’lik sabit bir faiz oranı kazanacak ve bu, çoğu banka tarafından sunulandan önemli ölçüde daha yüksek bir oran. Kampanyanın arkasındaki ekip, işletmeler ve devlet daireleri de dahil olmak üzere diğer kurumların çalışmanın bulgularını değişim için ek ve pratik bir dürtü olarak kullanacağını umuyor.

Cinsiyet eşitsizliği uluslararası olarak kabul görmüş bir sorun. Sizce işletmeler ve bireyler için yapılan her şeyde eşitliği desteklemeyi başka ne kolaylaştırabilir?

Etiketler