Uber, Waymo ile Ortaklık Kurmak İstiyor

Engadget’a göre Uber, müşterilerinin Waymo’nun otonom arbalarından yararlanması için bir ortaklık kurmak istiyor.

Böyle bir ortaklık muhtemelen Waymo’nun Lyft ile yaptığı anlaşmaya benzeyecek ve Uber müşterilerinin Waymo’nun otonom Chrysler minivanı ile bir yolculuğu talep etmesine olanak sağlayacak. Bu tarz bir bağlantıya hangi coğrafyaların dahil edileceği belli olmasa da, Waymo otonom arabalarını bu yıl Arizona’da piyasaya sürmeyi planlıyor. Dolayısıyla bir anlaşma ile Uber müşterilerinin de bu arabalara erişimi olabilir.

Bir anlaşma, şirketlerin geçtiğimiz ay gerçekleşen yasal anlaşmazlığını çözebilir. The Information’a göre, Waymo’daki yöneticiler “uzun zamandır Uber’i potansiyel bir ortak olarak görüyor” olsa bile, şirketin böyle bir ortaklığa açık olup olmadığı hala bilinmemekte.

Uber büyük olasılıkla Waymo ile yapılacak bir ortaklık ile daha fazla otonom arabaya erişmeyi umuyor. Waymo, otonom arabalar konusunda önde gelen bir şirket olarak kabul ediliyor ve geçtiğimiz günlerde bu araçlar ile eyalette ticari yolcu taşıma hizmeti yürütmek üzere Arizona DMV’den onay aldı.

Geçtiğimiz günlerde Uber’in CEO’su Dara Khosrowshahi, önümüzdeki yıl içinde şirketin kendi otonom araçlarını piyasaya süreceğini söyledi. Fakat, Waymo ile yapılacak bir ortaklığın, şirketi, otonom araçların ABD’de birden fazla lokasyonda piyasaya sürülmesini sağlayan ilk şirketlerden biri yapacağını; böylece, şirketin farklı pazarlardaki tüketicilerin otonom araçları nasıl gördüğüne dair değerli bilgiler edinmesini sağlayacağını da ekledi.

Waymo için ise böyle bir ortaklık, araçlarını daha hızlı bir şekilde ölçeklendirmesine yardımcı olabilir. Fakat, bir yandan da  para kazanma becerisini ve marka imajını kötü anlamda etkileyebilir. Waymo, kendi taşıma hizmetini denemeyi amaçlıyor gibi görünüyor ancak Lyft ile olan ortaklığı, kendi otonom arabalarından gelir elde etmek üzere çeşitli yollar bulmak için seçeneklerini açık tuttuğunu gösteriyor.

Uber ile yapılacak bir ortaklık, Uber’in milyonlarca kullanıcısını Waymo’nun araçlarına açacaktır fakat Uber yolculuklardan elde edilen geliri bölebilir. Daha da önemlisi, Uber, ABD’deki ve yurt dışındaki birçok coğrafyada kendi otonom araçlarını hızlı bir şekilde büyütmesi için Waymo’nun kullanabileceği geniş bir küresel ağa sahip. Ancak Waymo müşteri ilişkisine ve tüm bunlarla birlikte gelen verilere sahip olma niyetindeyse, Uber ile kapsamlı bir şekilde çalışmak ve tüketicilerin Uber’in uygulaması aracılığıyla araçlarını ayırtmasına izin vermek istemeyebilir.

Otonom araba artık bir fantezi değil. Birkaç yıl içinde tüketiciler, sürücüsüz bir şekilde yola çıkmalarına olanak sağlayan araçlar satın alabilecekler. Bu otonom devrim, otomotiv sektörünü yeniden şekillendirip ekonomiyi değiştirirken, enerji verimliliğini radikal bir şekilde artıracak ve insanların ulaşıma yaklaşımını dünya çapında değiştirecek.

Otomobil üreticileri ve teknoloji şirketleri, önümüzdeki yıllarda otonom araçları harekete geçirecek teknolojiyi geliştirmek için yarışıyorlar. Bu teknoloji gelişirken gözlemcileri daha büyük bir soruyla karşı karşıya bırakıyor: tüketiciler sürücüsüz araba teknolojisine güvenip otonom araçları kullanmak isteyecekler mi?

Etiketler