ABD’deki Yetişkinlerin Üçte Biri Artık Instagram Kullanıyor

Pew Research Center’ın yaptığı yeni bir ankete göre, yetişkinler arasında 2016’da %7 olan Instagram kullanma oranı 2018’de %35’e yükseldi. Araştırmanın diğer bulguları, hepimizin sosyal medya platformları hakkında zaten bildiklerini doğruluyor: Instagram, Snapchat ve Twitter gençler arasında, özellikle de 18 ile 24 yaşındakiler arasında daha popüler. ABD’de yetişkinlerin %73’ü, 18 ile 24 yaş aralığındakilerin %94’ü tarafından kullanılan YouTube, en popüler çevrimiçi platform. Bu bilgi, üniversite çağındaki neredeyse bütün öğrencilerin düzenli olarak YouTube vidyoları izledikleri anlamına geliyor.

Bunun yanında, 65 yaş ve üstü kullanıcılar dışında, Facebook da hala sosyal medya platformları arasındaki popülerliğini koruyor. Pew’ın araştırmalarına başladığı 2012’den beri, 2016’da %68 olan yetişkin Facebook kullanıcı oranı değişmemiş olsa da, Facebook’un kullanımı arttı. Geçen yıl yapılan çalışmalardan bu yana yalnızca %2 değişen (%76’dan %74’e düşen) günlük Facebook kullanıcı oranı da istikrarını koruyor.

Twitter da kullanıcı oranlarında yavaş bir artış gözlemliyor. 2016’da %21 olan ABD’li yetişkin Twitter kullanıcı sayısı, son yapılan araştırmaya göre %24’e yükseldi.

Ankete katılan ortalama bir Amerikalı, 8 sosyal medya platformunun 3’ünü kullanıyor. Pew’ın araştırdığı sosyal platformlar Facebook, YouTube, Snapchat, Twitter, Instagram, WhatsApp, Pinterest ve LinkedIn’i içeriyor.

Özellikle Snapchat için geçerli olan bir diğer bilgi, Instagram, Twitter ve Snapchat kullanımının 20’li yaşların ortalarındaki ve sonundaki kişiler için düşüş gösteriyor olması. 18 ile 24 yaş aralığındaki gençler arasında Snapchat kullanım oranı %78 iken, bu oran 25 ile 29 yaş aralığındakiler için %54’e düşüyor.

Sosyal medya kullanıcıları birden fazla platformda faaliyet gösteriyor ve platformlara gündelik olarak göz atıyor olsa bile, ankete katılanların yalnızca %3’ü bu platformlarda eriştikleri bilgilere güvendiklerini söyledi. Katılımcıların büyük bir bölümü, platformların kişisel bilgilerini koruyabileceğine inanmıyor. Pew’ın yaptığı bu araştırma, geçtiğimiz sonbaharda The Verge’in yaptığı ve Facebook ve Twitter’ın sosyal medya kullanıcıları tarafından en güvenilmez platformlar olarak görüldüğünü ortaya koyan araştırmayla paralellik gösteriyor.

Etiketler