E-posta Pazarlama Sürecini Kontrol Etmeniz İçin 6 Adım

Bu yazı Related Digital‘in katkıları ile yayınlamıştır.

E-posta pazarlaması sizin için bir rutin haline geldikçe stratejinizdeki eksikleri görmek zorlaşmaya başlar. Eksiklerinizi belirlemeniz ve çalışmalarınızı geliştirmeniz için aşağıda size sunduğumuz 6 adımlık kılavuzdan faydalanabilirsiniz.

  1. Adım: Kitleniz

E-posta listesini genişletmek, e-posta pazarlamasının olmazsa olmaz can damarıdır. Normal şartlar altında her liste, yılda %20 ila %30 oranları arasında bir kayıp verir. Dolayısıyla, e-posta listenize stratejiniz ve hedef kitleniz doğrultusunda düzenli olarak abone ekliyor olmalısınız.

Kontrol Listesi

Müşterilerinizin dikkatini çeken her noktada, kolay abone olmaları için imkanlar sunuyor musunuz?

Kayıt formlarınızda yeni abonelerinizi kayıt olmaları için teşvik eden indirim, özel içerik veya çekiliş gibi fırsatlar bulunuyor mu?

Kayıt olduktan sonra abonelerinizi nelerin beklediğini açıkça belirtiyor musunuz?

Formlarda sorduğunuz sorular stratejinize hizmet ediyor mu? Gelecek yanıtlar gerçekten ihtiyacınız olan bilgileri kapsıyor mu?

  1. Adım: E-Posta Stiliniz

E-postalarınız bütün teknolojik cihazlarda rahatça okunabilir, marka üslubunuza uygun ve estetik olmalıdır.  

Kontrol Listesi

E-postalarınızda beyaz alan ve tasarım unsurlarının kullanımı yeterince dengeli mi?

E-posta stiliniz mobil cihazlar için uygun mu?

Yazı boyutunuz metninizin küçük ekranda okunabilmesi için yeterli mi?

Amacınıza uygun bir CTA (call to action) butonu kullanıyor musunuz?

Renklerin etkisinden dengeli bir şekilde faydalanabiliyor musunuz?

E-postalarınızı görselleri kapalı modunda görüntüleyen kullanıcılar için uygun hale getirdiniz mi?

  1. Adım: Optimize Edilmiş İçerik

E-posta, bir açılış sayfası ya da bir tweet değildir, bu nedenle içeriğinizi göndereceğiniz kitlenin beklentilerine göre optimize etmelisiniz.

Kontrol Listesi

Çeşitlendirme: İçeriğinizi oluştururken blog gönderisi, açılış sayfaları ve videolar gibi farklı içerik türlerini birlikte kullanıyor musunuz ?

Optimize Edilmiş Metinler:  Ana metninize gösterdiğiniz özeni, konu başlıklarına, ana başlıklara ve CTA metinlerine de gösteriyor musunuz?

Amaca Uygun İçerik: Farklı örneklerin bir e-postada toplanarak ve tüm listeye gönderildiği günler eskide kaldı. Listenizdeki herkese aynı içeriği mi gönderiyorsunuz yoksa müşterilerinizin kişisel ilgi alanlarına göre içeriği özelleştiriyor musunuz?

  1. Adım: Akıllı Segmentasyon

E-posta listenizi segmentlere ayırarak, doğru kişilere doğru mesajı gönderebilirsiniz. Farklı segmentler için e-postalarınıza ekleyeceğiniz küçük ayrıntılar ile büyük farklılıklar yaratabilirsiniz.

Kontrol Listesi

Kitlenizi segmentlere ayırıyor musunuz?

Segmentasyonunuzu yaş ve konum gibi demografik bilgilere dayanarak mı yapıyorsunuz musunuz?

Segmentasyon yaparken müşterilerinizin aktifliği ya da harcama geçmişleri gibi davranışları dikkate alıyor musunuz?

  1. Adım: Otomasyon

Otomatik e-postalar oluşturmanız size yüksek ölçüde zaman kazandırır. İçeriği biçimlendirirler ve doğru mesajın doğru zamanda iletilmesini sağlarlar.

Kontrol Listesi

Yeni aboneleriniz için otomatik bir karşılama e-postanız var mı?

Doğum günü gibi önemli tarihler için otomatik bir e-postaları kullanıyor musunuz?

Konum değişiklikleri için otomatik bir e-postanız var mı?

Link tıklamalarına dayanarak otomatik e-posta gönderimi yapıyor musunuz?

  1. Adım: Test Etme

Kitlenizin ne istediği konusunda varsayımlar ileri sürmek kolaydır fakat neyi tercih ettiklerini gerçekten bilmenin tek yolu devamlı olarak test etmektir.

Kontrol Listesi

Aşağıdaki noktalarda gereken testleri yapıyor musunuz?

Kişiselleştirme, emojiler, cümleler ve sözcük dizimi gibi değişkenleri 

Alıcınızın gelen kutusunda görünen “gönderen” isminizi

E-posta gönderme zamanlarınızı

E-posta içeriğinizi (CTA rengi, şekil, yerleştirme ve metin, İçeriğin türü ve içerik yerleştirme, görseller)

Tüm bunları, tamamıyla uyguladığınızı söyleyebiliyorsanız e-posta pazarlama stratejiniz hem etkili hem de iyi işliyor demektir.

Etiketler