Özgeçmişin Artık İşe Yaramamasının Dört Sebebi

Uzmanlara göre, “ünvanlar ve tecrübe yılları artık kişinin bir numaralı para birimi değil.”

İş ararken, özgeçmiş ayağınızı içeri atmanın en hızlı yoluydu; ancak, bu artık kesin değil. Şimdi, geleneksel özgeçmişlerin modası geçmiş durumda ve işverenlerin %87’si işe alım sürecinde LinkedIn’i kullanıyor.

Algoritmik işe alım platformu tilr’ın CEO’su Carisa Miklusak, teknoloji pazarı değiştirdi ve insan kaynakları hızlı bir geçişin görülmediği tek sektör oldu. Carisa, “Şu anda, teknoloji insanlara rekabet edebilecekleri eşit fırsatları vermiyor.” diyor. “Özgeçmişinizi suçlamadan önce, bunun eski işveren değerlerinin bir yan ürünü olduğunu anlamalısınız. Ünvanlar ve yılların deneyimi artık kişilerin bir numaralı para birimi değil.”

Geleneksel özgeçmişlerin yeni bir iş kazanılmasını zorlaştıracak dört özelliği var:

1. Yeteneklerdeki Deneyime Odaklanırlar

Geçmiş nesiler, yılların deneyimine değer veriyor ve geleneksel özgeçmişler bu bilgiyi, iş geçmişinizin kronolojik bir görüntüsünü sunarak aktarıyor. Ancak Miklusak’ın dediğine göre, bugün, adaylar kendi özgeçmişlerinde kolaylıkla görülemeyen şeyleri gerçekleştirme yeteneklerine göre değerlendirilmekte ve işe alınıyor.

Miklusak, “İşverenler, ünvanlar veya daha önce çalışılan işlerle değil, kişinin geliştirebileceği becerilerle ve sonuçlarla ilgileniyor.” diyor. “Becerilere odaklanmak, adayın deneyim ve kabiliyetlerini daha iyi anlayabilmeyi ve daha fazla fırsat açılmasını sağlıyor.”

2. İş Başlıklarına Göre Düzenlenmişlerdir

Geleneksel özgeçmişler, iş isimlerini başlık olarak kullanırlar, ancak bunlar iş verenin istediği kadar açıklayıcı değildir. “Başarı büyükelçisi” veya “ofis ninjası” gibi yaratıcı isimlerin tek tip bir kullanılışı yok ve bu tip sıfatlar bir adayın ne yaptığını anlamayı zorlaştırıyor.

Miklusak, “Özgeçmişler işveren veritabanına yüklendiğinde, tarayıcılar başlık ve anahtar kelimelerle zorlanıyor.” diyor. “Daha önce var olmayan ünvanlar her gün kullanılıyor ve bunlar her zaman kişinin becerilerini açıkça belirtmiyor.”

3. Statikler

Adaylar, güncel kalmak için yeni beceriler kazanmalı ve işverenler sık sık çalışanlara ihtiyaç duydukları teknolojiyi satın almalı; ancak, özgeçmişler statiktir ve sıklıkla revizyon gerektirir.

Miklusak, “Her hafta güncellemediğinizde; özgeçmişiniz, göndermeniz gereken zamana kadar güncelliğini yitirir.” diyor. LinkedIn profilinizi güncellerken gerçek zamanlı güncelleme kolaylığı sağlar, ancak bu da hatalı. Miklusak, “LinkedIn’de de hala tecrübelerinizden uzak iş isimlerine bağlısınız.” diyor.

4. Kısa Süreli İş Ekonomisi İçin Külfetli

Talebin olduğu pozisyonlarda çalışacak kişileri bulmak için özgeçmiş kullanmak, şirketler için verimsiz ve masraflı. Miklusak, “Ekonomide beceri açığı var ve şu anki işleri yapmak için yeterli işçi yok.” diyor. “Özgeçmiş süreci yavaşlatıyor ve hala iş bulamayan insanlar var.”

Buna ek olarak, pek çok kalifiye çalışan rahatsız edilmek istemiyor. Miklusak, “Kısa süreli iş arayan biri, saatliği 15 dolar olan bir tatil işi için özgeçmiş oluşturmayacak.” dedi.

Ne Yapmalısınız?

Şimdilik, özgeçmişler hala iş aramanın standart yoludur, bu nedenle, yeni teknoloji işe alma yöntemlerine yetişinceye kadar bundan en iyi şekilde yararlanın. Bir şirket, özgeçmişinizi çevrimiçi olarak göndermenizi bekliyorsa, Miklusak’ın önerdiği gibi geleneksel yöntemleri kullanmak iyi bir fikirdir. Miklusak, “Özgeçmişinizi çevrimiçi olarak, şirket için nasıl faydalı olabileceğinizi anlatan kısa bir paragrafla birlikte gönderin.” diyor. “Başvurduğunuz iş doğrultusunda becerilerinizi ve yeterliliğinizi özetleyin.”

Bunun yanında, başvurunuza dikkat çekmek için işe alım yöneticisiyle veya insan kaynakları departmanıyla iletişime geçebilirsiniz. Miklusak, “Ellerine binlerce özgeçmiş ulaşıyor, bu nedenle yığının arasında kendinizi göstermek için bir şeyler yapın.” diyor. “İşi almak istiyorsanız, kendinizi diğerlerinden ayırmak için bir şeyler yapmak zorunda kalacaksınız.”

Kısa süreli işler için, şirketler Upwork, Shiftgig ve tilr gibi platformlara taşınıyorlar. Miklusak, “Bu platformlar, kısa süreli işlere yeni adaylar bulmak için özgemişlerle uğraşmaktan daha iyi birer seçenek.” diyor.

Son olarak, sosyal ağınızı genişleterek özgeçmişinizin arkasından çıkın. Miklusak, “Sizi ilgilendiren bir şirkette çalışan biriyle tanıştığınızda, daha fazla insanı işe alıp almadıklarını sorun.” diyor. “Hala bir özgeçmişiniz olmalı, ancak, bunu canlı olarak ya da telefonda sunmak gürültüyü azaltmanıza yardımcı olabilir.”

Miklusak, işverenlerin beceri stratejilerini yeniden değerlendirmeye başladığını söylüyor. “İhtiyaç duydukları çalışanlara göre, özgeçmişlerin nerelerde alakalı olup olmadığına karar vermek için yeni yollar buluyorlar.”

Etiketler